نشست تیم تخصصی پژوهشگران جهاد دانشگاهی مازندران با مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا؛

بررسی بسترهای بکارگیری ظرفیت‌های علمی شبکه پژوهشی کشور در زمینه تولید انرژی

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۹:۴۰:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۲۶۱
بررسی بسترهای بکارگیری ظرفیت‌های علمی شبکه پژوهشی کشور در زمینه تولید انرژی
در نشست تیم تخصصی پژوهشگران جهاد دانشگاهی مازندران با مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا، بسترهای بکارگیری ظرفیت‌های علمی شبکه پژوهشی کشور در زمینه تولید انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ محسن نعمتی در این نشست با استقبال از توسعه همکاری‌ها بین صنعت و نخبگان و دانشگاهیان اظهار کرد: اگر این ارتباط دو جانبه به ارتباط سه جانبه بین حوزه علمیه، دانشگاه و صنعت تبدیل و مثلث معنوی، فنی و جهادی بوجود آید، می‌تواند منتج به ثمرات ارزشمندی گردد.

وی با منحصر بفرد خواندن تکنولوژی و طراحی نیروگاه، تأمین قطعات نیروگاه در شرایط تحریمی را مستلزم کار جهادی دانست و افزود: با وضع تحریم‌ها از 12 سال گذشته قطعه‌ای به ما ندادند و تأمین کالا دشوار شده است ولی به لطف خدا و همت همکاران و تولیدکنندگان داخلی تاکنون واحدهای نیروگاه به دلیل کمبود قطعه متوقف نشده‌اند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اقدامات و موفقیت‌های نیروگاه در زمینه ساخت داخل خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره ساخت داخل نیروگاه در پنج سال گذشته بیش از 33 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه از طریق ساخت داخل تأمین شد، همچنین در سال گذشته کار ارزشمند Life time extension) LTE) توربین واحد یک یک گازی با هدف افزایش طول عمر واحدها و در پی آن مدرنیزه کردن توربین‌ها و تغییر شکل پره‌های توربین و کمپرسورها با هدف قابل تولید بودن در داخل کشور انجام شد و کار ساخت داخل با قوت و قدرت در حال پیشرفت و تکامل است.  

نعمتی همچنین کار در صنعت را مستلزم داشتن روحیه بسیجی و تلاش جهادی دانست و عنوان کرد: صنعت برای رسیدن به شکوفایی و پیشرفت به کمک نخبگان و پژوهشگران نیاز دارد و دانشگاهیان با سلاح علم و دانش میی‌توانند روند پیشرفت صنعت را تسریع نمایند.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از تدوین بسته‌های چاره اندیشی برای توسعه استان از سوی جهاد دانشگاهی مازندران خبر داد و اظهار کرد: مسئولیت پیگیری سیاست‌ها و پیشنهادهای مطروحه در این بسته به عهده کارگروه مدیریت دانش می‌باشد.

مهندس عبداللهیان از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغالزایی به عنوان چهار حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی یاد کرد و خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه رویکرد جهاد در حوزه پژوهشی به سمت پژوهش‌های مسئله محور و برآوردن نیازهای روز جامعه و در حوزه آموزشی نیز بر موضوع ایجاد اشتغال، مهارت آموزی و توانمندسازی متمرکز گشته، زمینه‌های مناسبی برای همکاری‌های متقابل در این دو حوزه وجود دارد.

وی در پایان بر آمادگی جهاد دانشگاهی برای کمک به نیروگاه در حل مسائل تأکید کرد و گفت: ما در راستای ادای دین به کشور، کمک به نیروگاه را وظیفه و رسالت خود می‌دانیم و برای پیشرفت بهتر امور آماده همکاری با نیروگاه هستیم.

photo_2018-10-13_14-38-598

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز