مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد :

شبکه آب یاسوج باید بازسازی شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۴۳۸۳
شبکه آب یاسوج باید بازسازی شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه توزیع آب شهر یاسوج در راستای اجرای تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، بازسازی می شود.تبصره 19 بودجه به دولت اجازه می دهد به منظور تسهیل تامین مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح های نیمه تمام نسبت به جلب و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی اقدام کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی لدنی نژاد  گفت : مجموع هدر رفت ظاهری و واقعی آب شهر یاسوج 45 درصد است که بخشی از آن ناشی از پرت شبکه، خطای دستگاه های اندازه گیری، مشکلات مصرف، مسائل تاسیساتی و کنتور است.

وی اضافه کرد: از طریق بازسازی شبکه آب شهر یاسوج قرار است این میزان هدر رفت تا 25 درصد کاهش یابد.

لدنی نژاد بیان کرد: مزیت های بازسازی شبکه آب شهر یاسوج ذخیره شدن آب برای مردم، مدیریت بحران و همچنین درآمدزایی برای سرمایه گذار است.

وی عنوان کرد: جمع هزینه نشت یابی با احتساب هزینه ها سه هزار و 840 میلیون ریال، تعویض کنتور های خراب 13 میلیارد ریال، اصلاح بخشی از شبکه 115 میلیارد ریال و مطالعات 6 میلیارد ریال است.

لدنی نژاد اظهار داشت: سرمایه گذار طی سال های 1398 تا 1400 این هزینه ها را پرداخت خواهد کرد و از مجموع 480 کیلومتر شبکه آب شهر یاسوج 40 درصد برای بازسازی هدف گذاری شده است.

وی گفت: تا سال نهم هزینه های انجام شده توسط سرمایه گذار صفر خواهد شد و در یک بازه زمانی 28 ساله سود دهی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مجموع به قیمت سال 1397 با دو نرخ تورم 10 و 15 درصد و نرخ بازگشت سرمایه 27 و 29 درصد، سرمایه گذار با 360 میلیارد هزینه، 740 میلیارد ریال سود خواهد کرد.

لدنی نژاد افزود: در بحث سرمایه گذاری، چشم انداز و طولانی بودن طرح مد نظر است و آب و فاضلاب شهری این آمادگی را دارد تا از فضای جدید ایجاد شده برای جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات کم آبی استفاده کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز