در شش ماهه اول سال جاری؛

خیرین اردبیل بیش از یک میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۳:۵۹:۱۹
کد خبر: ۷۶۴۴۶۵
خیرین اردبیل بیش از یک میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران نیکوکار استان اردبیل یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش برنا،حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل  با اشاره به اینکه خیران اردبیلی یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: صدقه پرداختی نیکوکاران اردبیلی در سرفصل‌های مختلف کمیته امداد برای رفع مشکلات درمانی، معیشتی، جهیزیه، ساخت و بهسازی مسکن، فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه صدقه پرداختی خیران اردبیلی بر اساس تسهیم صورت گرفته و مطابق با نیازسنجی‌های صورت گرفته از خانوار تحت حمایت و اولویت‌بندی مشکلات اساسی آنها توزیع می‌شود، افزود: بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازها و مشکلات اساسی خانوار تحت حمایت استان اردبیل را در اختیار داریم که بر این اساس می‌توانیم کمک‌های مردمی را در اسرع وقت و سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقه مردمی، اعلام کرد: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵ درصد برای درمان بیماران، ۱۵ درصد برای خرید و ساخت مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردوهای زیارتی، 2 درصد برای آگاه‌سازی و آموزش خانوار تحت حمایت هزینه می‌شود.

دشتی با بیان اینکه ۴۸۱ میلیون تومان از صدقه مردمی به صورت بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شده است، گفت: پس از بررسی‌های لازم از خانوار‌های مستمندی که به دلیل مشکلات پیش آمده نیاز مبرم و بسیار سریع به رسیدگی دارند، کمک بلاعوض به آنها اختصاص می‌یابد تا بتوانند گرفتاری‌های خود را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۶ میلیون تومان از صدقه پرداختی با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه در اختیار مددجویان و افراد نیازمند قرار گرفته است، بیان کرد: تعامل بسیار خوبی با مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه همسو با کمیته امداد استان اردبیل داریم که در سایه این همکاری‌‌ها، خدمات به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده به خانوار بی‌بضاعت جامعه ارائه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز