در مرز میرجاوه؛

قرارگاه رسانه ای اربعین در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۴۹۹۴
قرارگاه رسانه ای اربعین در سیستان و بلوچستان افتتاح شد
همزمان با ورود کاروان زائران حسینی از کشور پاکستان، قرارگاه رسانه ای اربعین صدا و سیما سیستان و بلوچستان در مرز میرجاوه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان وبلوچستان در این مراسم که در محل پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد ؛ گفت : زوار پاکستانی برای رسیدن به ایران سختی های زیادی را متحمل می شوند و چندین روز را طی مسیر می کنند تا خود را به مرز میرجاوه برسانند.

محمدهادی مرعشی افزود: سیستان وبلوچستان سال هاست که افتخار میزبانی از این زائران را دارد و همواره خادمان ستاد مردمی اربعین و دستگاه های اجرایی مربوطه تلاش می کنند تا با ارائه خدمات به موقع میزبانان خوبی برای این زوار باشند.

وی ادامه داد: در استان سیستان وبلوچستان 11 موکب خدمت رسانی به این زائران دایر شده که 5 موکب آن در میرجاوه می باشد و از این میان یک موکب نیز توسط برادران اهل سنت ایجاد شده و به صورت افتخاری و داوطلبانه به این زوار خدمت رسانی می کنند.

به گفته مرعشی دو موکب دیگر نیز در سفید آبه و نصرت آباد توسط برادران اهل سنت برپا شده است و کاروان های زیارتی پاکستانی زمانی که به این مناطق می رسند از امکانات رفاهی و خدماتی از پیش تعیین شده این مواکب بهره مند می شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خاطرنشان کرد: در قرارگاه رسانه ای اربعین قرار است تا مظلومیت این زوار به نمایش گذاشته شود و حضور باشکوه و پرشور و شعور آنها نیز در رسانه ملی دیده شود و همگان بدانند که این زائران چه زحماتی را تحمل می کنند تا به ایران برسند و خادمان افتخاری در داخل کشور نیز چگونه برای خدمت رسانی به آنها از جان و دل مایه می گذارند.

قرار گرفتن نام میرجاوه در کنار چزابه و شلمچه

مدیرکل صداوسیما نیز در مراسم افتتاح این قرارگاه اظهار کرد: امروز شاهد آغاز و راه اندازی یک کار رسانه ای بزرگ فرهنگی و ارزشمند در سیستان وبلوچستان هستیم که منبعد میرجاوه نیز در کنار نام شلمچه، چزابه و مهران در رسانه ملی رخ نمایی می کند.

محمود دولت کردستانی خاطرنشان کرد: دشمنان قصد دارند تا میرجاوه و این استان را همواره به ناامنی و شرارت نشان دهند اما در این قرارگاه رسانه ای چهره واقعی میرجاوه به نمایش گذاشته می شود و همگان خواهند دید که آنچه در برخی رسانه های معاند منتشر می شود تنها القای باوری غلط است و مردم این استان میزبانانی دوست داشتنی هستند.

به گفته دولت کردستانی بدون شک خاک میرجاوه با تقدس خاصی همراه بوده است که امروز این افتخار نصیب مردمانش شده تا خادم زائرانی باشند که کیلومترها راه را طی کرده اند تا با گذر از خاک ایران به عتبات عالیات برسند و در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این قرارگاه قصد داریم تا گوشه ای از شور و حرارت عاشقان امام حسین(ع) در خدمت رسانی به زائران حسینی پاکستان را به نمایش بگذاریم و از سوی دیگر می خواهیم جلوه حضور این زوار را در شبکه های ملی نشان دهیم و امید داریم که روزی به واسطه حضور این زوار پاکستانی، میرجاوه تبدیل به گلستان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز