مقایسه اسم های محبوب سال گذشته با نیمه نخست ۹۷

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۰:۰۴:۴۹
کد خبر: ۷۶۵۱۹۹
مقایسه اسم های محبوب سال گذشته با نیمه نخست ۹۷
سیف الله ابوترابی در مورد انتخاب اسم از سوی والدین برای فرزندانشان گفت: اینطور نیست که مانند گذشته هر نامی که والدین بخواهند برای فرزند انتخاب کنند و همان اسم هم ثبت و تایید شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به دنبال انتخاب برخی اسامی نادرست و بی معنی در سازمان ثبت احوال «کمیته نام» ایجاد شده و اسامی پیشنهادی خانواده ها در این کمیته بررسی می شود.

ابوترابی گفت: این اسامی عجیب و غیرمتعارف که در کمیته توسط اساتید ادبیات فارسی و عربی بررسی می شوند اغلب در سامانه اسم سازمان ثبت احوال وجود ندارند و پس از تأیید این کمیته،اسامی در شناسنامه کودکان ثبت می شود.

 وی همچنین درباره بیشترین اسامی محبوب در سال گذشته گفت : در سال گذشته بیشترین اسامی که از سوی مردم انتخاب شده در پسران به ترتیب امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل، امیرحسین، محمدطه، امیرعباس، حسین و کیان بوده است. 

وی ادامه داد: برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، هلما، زینب، یسنا، نازنین‌زهرا، آوا، ریحانه و رها بوده است. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد فراوانی اسامی در ۶ ماهه  نخست امسال هم گفت: امیرعلی،محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین و کیان در بین پسران و اسامی فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه و فاطمه زهرا در بین دختران بیشتر منتخب شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز