مدیر امور عشایر استان مرکزی:

تولید ۴۴۷۵ تن محصولات دامی و کشاورزی توسط عشایر استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۴:۴۸:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۲۹۲
تولید ۴۴۷۵ تن محصولات دامی و کشاورزی توسط عشایر استان مرکزی
مدیر امور عشایر استان مرکزی از تولید چهار هزار و 475 تن انواع محصولات دامی و کشاورزی در نیمه نخست امسال توسط عشایر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش برنا از اراک- علی اکبر منصوری افزود: در این مدت یکهزار و 200 تن گندم، 960 تن جو، یکهزار و 450 تن شیر خام، 39 تن گوشت قرمز، 794 تن ماست و دوغ ، 71 تن پنیر، 6 تن و 800 کیلوگرم کره، سه تن و 100 کیلوگرم روغن محلی و یکهزار و 500 کیلوگرم کشک توسط عشایر این استان تولید شده است. 

وی اظهارداشت: هشت متر مربع قالیچه ابریشمی، 230 متر مربع قالی و قالیچه پشمی و یکهزار و 700 سبد نیز امسال توسط عشایر استان تولید و به بازار فروش عرضه شده است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: 20 درصد تولیدات دام سبک استان توسط عشایراستان تولید و به بازار مصرف ارسال می شود.

منصوری گفت: 31 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب بسته حمایتی دولت به عشایر این استان امسال پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به 102 نفر از عشایر استان پرداخت شده است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر استان مرکزی از متنوع ترین گروه های عشایری کشور محسوب می شوند چرا که از سراسر کشور در این استان زیست موقت دارند.

منصوری اظهارداشت: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است. 

وی گفت:جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب 770 خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می کنند.

ایلات و عشایر استان مرکزی بومی این منطقه نیستند و از سایر نواحی ایران به خاطر طبیعت بکر و شرایط مناسب زندگی ایلی در جای جای استان مرکزی استقرار یافته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز