مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

شادروان "مرتضی مختاری" به دنبال معرفی فرهنگ و هویت لرستان در قالب آثار سینمایی بود

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۳:۳۰:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۳۲۸
شادروان مرتضی مختاری به دنبال معرفی فرهنگ و هویت لرستان در قالب آثار سینمایی بود
حجت الاسلام حمید رضا حنان گفت: زنده یاد مرتضی مختاری یک هنرمند معلم و مولف بود .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛حجت الاسلام حنان در آیین تشییع پیکر هنرمند فقید زنده یاد مرتضی مختاری ، پیشکسوت عرصه ی سینمای لرستان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر ، اظهارکرد : این هنرمند فقید شخصیتی بود که در سه سنگر تعلیم ، تربیت و هنر خدمات ارزنده ای صورت داد و از آنجا که تعلیم مربوط به حوزه ی فکر و اندیشه ، تربیت مختص به حوزه ی رفتار و هنر مربوط به حوزه ی خلاقیت است باید گفت هر فرد و جامعه ای که این سه شاخصه را در وجودش خود دارد ، پویا است .  

اوافزود: زنده یاد مختاری شاخصه های شخصیتی بارز و برجسته ای داشت که نگاه سالم و هدفمند به سینما یکی از این شاخصه ها بود که برخواسته از خواستگاه معلمی این هنرمند و حضور در حوزه ی تعلیم و تربیت است؛ امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این نوع نگاه به همه ی موضوعات در جامعه و به خصوص موضوع هنر و شاخه های مختلف آن هستیم .

حجت الاسلام حنان  تلاش در جهت معرفی هویت استان را از دیگر شاخصه های این هنرمند فقید عنوان کرد و یادآورشد : همانگونه که از آثار زنده یاد مختاری برمی آید ، ایشان به دنبال معرفی فرهنگ و هویت استان لرستان در قالب آثار سینمایی بود که در این مسیر با فیلمنامه های ماندگار خود ، خدمات ارزنده ای را صورت داد .

او تلمذ از حضور هنرمندان بزرگی همچون ناصر غلامرضایی و پرهیز از تقلید در هنر را از دیگر ویژگی های شخصیتی زنده یاد مختاری دانست وگفت : هنر یک جوشش درونی است و به همین دلیل یک هنرمند واقعی به سمت تقلید سوق پیدا نمی کند و این شاخصه در وجود این هنرمند ارزشمند به خوبی متبلور بود .

حجت الاسلام حنان دست به قلم بودن مرتضی مختاری را از دیگر شاخصه های وی برشمرد  و  بیان کرد : اساسا هر هنرمندی که توانایی نوشتن دارد بسیار موفق تر و موثر تر است و قلم ایشان در خدمت انقلاب ، اصول ، فرهنگ ، هنر ، جامعه و ارزش ها بود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز