حضور مؤثر ارتش در پوشش پزشکی جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۵:۴۵:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۴۳۸
حضور مؤثر ارتش در پوشش پزشکی جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست هماهنگی کمیته پزشکی چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با رویکرد پوشش مطلوب این رویداد جهانی و تأمین سلامت ورزشکاران با حضور نمایندگان ارتش، هیأت کوهنوردی و پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تشکیل شد.

این گزارش حاکی است که در راستای پوشش پزشکی این رویداد جهانی، ارتش (قرارگاه منطقه غرب نزاجا) با حضور کادر پزشکی و پزشکیاری مجرب و کارآزموده و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محل برگزاری جشنواره با تجهیزات و امکانات کامل و اعزام دو دستگاه آمبولانس Mobile ICU همراه و همیار هیأت پزشکی ورزشی و ورزش و جوانان استان کرمانشاه خواهند بود.

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس پیش‌بینی اقدامات لازم برای نحوه ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای به ورزشکاران شرکت کننده و درمان آسیب‌های احتمالی بر اساس ماهیت رشته ورزشی انجام و هماهنگی‌های لازم برای تیم‌های پزشکی در راستای پیشگیری اولیه از وقوع آسیب‌ها، درمان به موقع آسیب‌های ورزشی و فوریت‌های پزشکی، ارجاع به موقع به مراکز درمانی مشخص شده باحضور نمایندگان ارتش، هیأت کوهنوردی و کمیته مسابقات هیأت پزشکی ورزشی صورت گرفت.

در بخش دیگر گزارش آمده است که با توجه به هماهنگی به عمل آمده توسط کادر پزشکی ارتش ارجاع موارد فوری و اورژانسی به مراکز درمانی با امکانات پیش‌بینی شده انجام خواهد شد و در این راستا بیمارستان‌های ارتش و دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی کامل را خواهند داشت.

گفتنی است که تیم فنی و پزشکی در کنار تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در مسیرهای صعود سنگنوردان حضور داشته و کادر پزشکی نیاز شبانه‌روزی در محل اسکان نیز خدمات ارائه خواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز