با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی:

توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت بیش از ۹میلیون هکتار در مراتع کشور

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۷:۱۳
کد خبر: ۷۶۵۶۶۹
توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت بیش از ۹میلیون هکتار در مراتع کشور
رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، یکی از برنامه‌های مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری را توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت 9 میلیون و 600 هزار هکتار در مراتع کشور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برشمرد.

به گزارش برنا از اراک، فریبرز غیبی در جمع خبرنگاران، یکی از برنامه های مهم این سازمان در سال جاری را توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت 9 میلیون و 600 هزار هکتار در مراتع کشور برشمرد و گفت: در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توجه ویژه‌ای به احیا، توسعه و حفظ پوشش گیاهی کشور شده و برنامه‌هایی در برنامه ششم توسعه در این راستا به سازمان جنگل‌ها سپرده شده است. 

وی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه موظف است 815 هزار هکتار جنگل های کشور را توسعه دهد. هم اکنون در پنج ناحیه کشور به وسعت 14.3 میلیون هکتار جنگل وجود دارد، که این نواحی شامل منطقه زاگرس، شمال کشور، ایران تورانی، ارس باران و خلیج فارس است که هر کدام از این نواحی از لحاظ ساختار اکولوژیکی و محیط زیست دارای شرایط و ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند. 

رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: تامین چوب یکی از نیازهای مهم کشور است به همین منظور، در برنامه ششم توسعه جهت جلوگیری از تخریب بی‌رویه جنگل‌ها مقرر است 75 هزار هکتار زراعت چوب از طریق برنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با مشارکت مردم صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای جهان از لحاظ تنوع بالای گونه گیاهان است، گفت: در حال حاضر 8 هزار و 425 گونه گیاهی در کشور وجود دارد، که از این تعداد 2 هزار 300 گونه گیاهان دارویی است که این مقدار تنوع گیاهان دارویی یک فرصت بزرگ برای اشتغال و سرمایه‌گذاری قلمداد می‌شود. 

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت 9 میلیون و 600 هزار هکتار در مراتع کشور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز