رییس کمسیون مناطق پیرامونی و کم برخورد:

دیوار بی اعتمادی بین مردم و دستگاه ها برداشته خواهد شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۸:۵۹:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۹۳۸
دیوار بی اعتمادی بین مردم و دستگاه ها برداشته خواهد شد
رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف در ایجاد دفاتر تسهیل گری ،برداشته شدن دیوار بین مردم و دستگاه ها و تعمیق مشارکت های مردمی است.

رمضانعلی فیضی در گفت و گو با خبرنگار برنا در مشهد در خصوص سازمان بازآفرینی بیان کرد:پس از استقرار شورای پنجم ،نگاه و توجه به مناطق پیرامونی و بافت فرسوده شهری در اولویت قرار گرفت لذا شورا ایجاد سازمانی را برای ساماندهی این مناطق ضروری دانست،پس از آن سازمان بازآفرینی در شورا تصویب شده و هم اکنون در مرحله اجرا در ساختار مدیریت شهری قرار دارد.

 

وی در خصوص هدف تشکیل دفاتر تسهیل گری تصریح کرد:با تشکیل کارگروه ها ذیل کمیسیون مناطق پیرامونی،شورا به این نتیجه رسید که شیوه ها و تدابیری که تاکنون اندیشیده شده به خوبی جواب نداده و مداخله دولت و شهرداری اثر گذار نبوده است.

 

فیضی ادامه داد: فلسفه وجودی تسهیل گری به عنوان اولین نقطه امید با رویکرد جدید،مداخله و مشارکت مردم است و دفاتر تسهیل گری به عنوان حلقه واسط بین مردم ،شهرداری و سایر ارگان ها ایفا نقش میکنند.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی در سطح برنامه، تدوین، برنامه، اقدام و اجرا در بخش‌های مختلف اهم کار است؛ اضافه کرد: البته پیشبرد برنامه‌ها نیاز به همکاری‌های بین‌بخشی و نظارت دارد و پایش امور را شورای شهر براساس جایگاه نظارتی خود در تعامل با این سازمان انجام می‌دهد.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در خصوص وظایف دفاتر تسهیل گری اذعان داشت:این دفاتر در محلات جامعه هدف حاضر شده و با متخصصان خود که در زمینه های مختلف از جمله روانشناسی،جامعه شناسی،عمران و شهر سازی فعالیت دارند،زیر ساخت ها و زیر بنا های فرهنگی را مهیا میکنند،همچنین وظیفه اعتماد سازی بین دستگاه های مختلف و مردم را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه افزود:بخش تسهیل گری در همه امور از جمله عمرانی و نوسازی،اجتماعی،فرهنگی و تدوین گری فعالیت میکنند و زمینه مشارکت مردمی را فراهم می‌سازند سپس برای اجرایی کردن طرح ها و پروژه ها بوسیله اختیاراتی که به آنها داده شده اقدام خواهند کرد.

 

فیضی در پایان اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های کشور، چه آن‌هایی که در درون سازمان اجرایی کشور هستند و چه در بیرون از آن ، پای کار بیایند زیرا این موضوع، مسأله بزرگ و معضل درازمدت است و با سازوکارهای یک یا دو سازمان در کوتاه مدت عملا کار به خصوصی انجام نخواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز