معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی:

دومین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۹:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۰۸۱
دومین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته برگزار می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته استان مرکزی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور همراه با جذابیت برگزار شود.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی در سومین کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری‌ استان مرکزی با اشاره 25 آذرماه روز ملی پژوهش بیان کرد: دکتر حمیدی رئیس دانشگاه اراک دبیر هفته پژوهش استان مرکزی در سال 97 به دستور استاندار مرکزی انتخاب شد، برنامه‌ها ساماندهی و پژوهشگران شناسایی نیز می‌شود. 

وی هدف از برگزاری هفته پژوهش را فرهنگ‌سازی در حوزه پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر عنوان کرد تا پژوهش‌ها تجاری‌سازی شده و ارزش افزوده وارد جامعه شود، افزود: در راستای برگزاری هفته پژوهش دومین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته استان در تاریخ 12 تا 16 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار خواهد شد. 

فرخی با اشاره به شکل گیری 4 کمیته علمی، اجرایی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری ذیل ستاد هفته پژوهش افزود: این نمایشگاه، فناوری‌های جدید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها مراکز تولید فناوری مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های تولیدی در طول یک سال اخیر را به نمایش خواهد گذاشت تا برای این فناوری بازاریابی و فرآیند تجاری‌سازی در قالب نمایشگاه عملیاتی شود، اما نکته قابل توجه این است که باید نمایشگاه همراه با جذابیت‌های لازم به عنوان ابزار تشویقی برای شرکت‌کنندگان باشد. 

وی افزود: استان مرکزی در زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه تولیدشده توسط شرکت‌ها موفق بوده است به طوری که تنها یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کودهای ویژه محصولات کشاورزی در خمین یک محصول فناورانه خود را به مبلغ 20 میلیون دلار با یک شرکت اندونزیایی تجاری‌سازی کرد. 

فرخی در خصوص طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی بیان کرد: در این راستا 10 عنوان طرح پژوهشی در حوزه‌های مختلف صنعت، فناوری اطلاعات، اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و ... انتخاب شده است، فراخوان اعلام و پروپوزال و شرح خدمات طرح‌ها به دبیرخانه ارائه خواهد شد که پس از آن داوری طرح‌ها مراحل اجرایی آغاز می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان اینکه این طرح‌ها در طول سال باید انجام شود، افزود: امسال برخلاف سال‌های قبل اعتبارات پژوهشی تجمیع شده است و در نهایت 10 عنوان طرح کلی مجری نتخاب می‌شود. 

در این جلسه مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی ،نوسازی و تحول اداری بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته استان مرکزی در هفته پژوهش 120 شرکت فناوری و دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند، اما باید منابع‌ مالی مورد نیاز برای برنامه‌های و سهم هر دستگاه‌ مشخص و سازوکار انتخاب مجری برگزاری نمایشگاه به زودی تعیین شود. 

سعید موسایی افزود: باتوجه به تعاملات می‌توان در آیین افتتاح و یا در حین برگزاری نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته از 6 استاندار مسئولان ملی دعوت شود، همچنین شناسایی شرکت‌های ریسک‌پذیر سرمایه‌گذار در اولویت است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز