مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

۴۳۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در کرمانشاه پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۳:۰۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۶۳۸۱
۴۳۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در کرمانشاه پرداخت شد
شماره تماس سراسری و رایگان ۱۶۶۶تمام وقت در خدمت بیمه شدگان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت از بیست و هفتم مهر تا سوم آبان 1397 اعلام شده اظهارداشت: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور ایران ۴۰ میلیون نفر می‌باشد که در حال حاضر از تعداد یک میلیون و ۱۵۰هزار نفر در قالب پنج صندوق در استان کرمانشاه تحت حمایت بیمه سلامت می‌باشند.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۸_۱۴-۴۷-۲۴

او افزود: ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان از جمله بیماران خاص دارای دفترچه بیمه رایگان هستند، که طی سال گذشته ۴هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمانی به موسسات پرداخت کردیم که سهم بیماران خاص از این مبلغ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: تاکنون۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارات از سازمان برای استان دریافت کردیم که ۳۳ درصد این رقم به صورت اوراق خزانه بوده که بابت مطالبات سال ۹۶ به مراکز دانشگاهی پرداخت کردیم و مابقی بابت هزینه‌های امسال مصرف شده است.

دکتر مظفری به روز بودن خدمات بیمه سلامت اشاره کردو گفت: مطالبات مراکز بیمارستانی و دانشگاهی تا پایان خرداد ماه سال‌جاری به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است و مبالغ مربوط به تیر ماه به بعد نیز پرداخت خواهد شد،  و عملاً می‌توان گفت پرداخت ها تاکنون به روز شده است.

این مسئول در ادامه سخنانش به طرح های عظیمی که از سال ۷۵ تا کنون در سازمان بیمه سلامت اجرا شده است اشاره کرد و افزود: بیمه ملی روستایی با ۷۰۰ نفر عضو، بیمه بستری، ارتقاء بیمه روستایی و عشایر، طرح ملی بیمه ایرانیان که ۸۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود از جمله آن طرحها می باشد.

او در ادامه گفت: درمان حدود ۹۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان بیمه خدمات درمانی(بیمه سلامت فعلی) که فاقد هر نوع بیمه ای هستند رایگان می باشد که از این میزان ۶۰۰ هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و ۳۷۰ هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی می باشند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در این نشست خبری از راه اندازی سامانه الکترونیک در مراکز درمانی استان خبر داد که با راه اندازی این سامانه الکترونیک ارائه دفترچه در بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد بیمه همچون آزمایشگاه، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی و...حذف می شود.و مراجعه کنندگان با اعلام شماره ملی بیمه شده از خدمات استفاده می کنند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار و ۷۰۰ بیمار خاص اعم از هموفیلی، ام اس، تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۹۵ درصد هزینه های آنها را بیمه تقبل می کند و فقط پنج درصد از داروهای بیماران ام اس تحت پوشش نیستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکیدکرد: دفترچه های بیمه سلامت در همه مراکز درمانی قابل پذیرش می باشد و هیچ محدودیتی برای بیمه شهروندان وجود ندارد و همه افراد می‌توانند در قالب بیمه ایرانیان بیمه شوند.

دکتر مظفری ضمن آرزوی سلامت و رضایت از خدمات بیمه‌ای برای همه از هم استانی‌ها خواست هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و شکایت از خدمات بیمه سلامت را با شماره تماس رایگان۱۶۶۶ به همکاران ما اطلاع دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز