وزیر کشور:

توفیق مسئولان در برابر عظمت آسیب اعتیاد زیاد نبوده است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۲:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۱۰۵
توفیق مسئولان در برابر عظمت آسیب اعتیاد زیاد نبوده است
وزیر کشور گفت: توفیق ما مسئولان در برابر عظمت آسیب اعتیاد و تأثیراتی که در سایر مشکلات و آسیب های اجتماعی دارد، توفیق زیادی نبوده است. باید گام های بلندتری برداشته شود و اقدامات انجام شده پله ای برای جهش به پله های بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در مراسم تکریم و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ریشه یابی علل طلاق، بزهکاری و سایر آسیب های اجتماعی، اعتیاد به عنوان آسیب اول همواره مطرح است و اقدامات انجام شده نسبت به سنگینی این موضوع در مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی کار زیادی نیست.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش همه دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر یکسان نیست و همه دستگاه هایی که در این زمینه با ستاد همکاری داشتند باید کمک های خود را تشدید کنند.

وزیر کشور به اقدامات موثر نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشترین نقش را دارد و این نقش تنها در حوزه مقابله نیست بلکه در اجتماعی کردن و پیشگیری از اعتیاد هم نقش پلیس تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، بیش از 65 درصد از عملیات‌های مبارزه با مواد مخدر از طریق اطلاعات بوده که موثر و هدفمند انجام شده است.

رحمانی فضلی درباره اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اجتماعی شدن سیاست ها و برنامه های مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد بسیار مهم است، زیرا بدون مشارکت مردم نمی توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم و سمن ها یاوران خوبی برای مبارزه با مواد مخدر هستند.

وزیر کشور بر موضوع پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: «بهترین راه مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است زیرا درمان اعتیاد بسیار سخت و پر هزینه است».

وی با بیان اینکه در زمینه درمان اعتیاد پیشرفت های خوبی داشتیم، افزود: صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد بسیار مهم است. آنان باید به لحاظ اقتصادی و فرهنگی تامین شوند و اکنون 8 تا ١٠ هزار نفر از آنان در مراکز شغلی جذب شده اند و اشتغال دارند.

دبیر کل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نسبت به شرایط جهانی وضعیت بسیار مطلوب تری داریم و از نظر روابط بین المللی نیز در سازمان ملل، نهادهای منطقه ای و روابط چند جانبه فعالیت ها و اقدامات مشارکتی مطلوبی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی وجود یک معتاد هم مسأله مهمی است. تعداد معتادان رقم بالایی است و باید توجه کنیم که هر معتاد ممکن است عضوی از خانواده ما باشد، بنابراین رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی در کاهش و کنترل این آسیب اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی افزود: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری سنگ تمام گذاشتند و تاکنون 6 جلسه درباره اقدامات و برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی خدمت ایشان گزارش داده شده است و جلسه هفتم آسیب های اجتماعی اواخر آبان خواهد بود و ایشان شخصا موضوع کاهش و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را پیگیری، حمایت و هدایت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز