پس از اعلام تخصیص ارز به زائران

سقوط آزاد قیمت دینار / کاهش ۱۰۰۰ تومانی عراقی

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۸:۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۶۷۳۱۲
سقوط آزاد قیمت دینار / کاهش ۱۰۰۰ تومانی عراقی
قیمت دینار عراقی در بازار مشهد پس از تخصیص ارز به زائران اربعین حسینی بیش از ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ پس از اعلام تخصیص ارز به زائران اربعین حسین از طریق بانک ملی ، قیمت دینار عراق در بازار مشهد به شدت کاهش یافت به صورتی که قیمت هر هزار دینار به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

این در حالی است که روز شنبه قیمت هر هزار دینار عراقی در بازار ارز مشهد بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود و زائران برای دریافت پول رایج عراق پشت در صرافی ها صف کشیده بودند. 

با اعلام تخصیص ارز به زائران عراقی ، مسافران این سفر معنوی ترجیح دادند ارز مورد نیاز خود را با قیمت پایین تر از طریق بانکی ملی دریافت کنند و همین عامل باعث شد تا بازار خرید و فروش دینار از رونق بیافتد. 

پیش بینی شده به دلیل کاهش تقاضا برای خرید دینار طی روزهای آینده قیمت این ارز در بازار کاهش بیشتری داشته و به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان به ازای هر ۱۰۰۰ عراقی برسد. 

طبق اعلام بانک مرکزی ارز زائران اربعین حسینی  به میزان ۱۰۰ هزار دینار در خاک عراق و از طریق بانک ملی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

پرداخت ریالی ارز مزبور در ایران خواهد بود و زوار از طریق کد اختصاصی ارز خویش را در شهرهای عراق و مبادی ورودی عراق می توانند دریافت کنند.این ارز برای تمام زائران زمینی و هوایی ایرانی که از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند اختصاص می یابد. 

متقاضایان دریافت این ارز نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ملی نداشته و باید با استفاده از پیام رسان«بله» بانک ملی درخواست و انتقال وجه را به انجام رسانند.

 

نظر شما
پرونده ویژه