مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد خبر داد:

آغاز اعمال افزایش ۱۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۲:۴۹:۴۳
کد خبر: ۷۶۹۴۹۰
آغاز اعمال افزایش ۱۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از آغاز اعمال افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی‌های شهر در سال 97 با کالیبره و بروزرسانی تاکسیمترها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مهدی علوی مقدم در برنامه زنده رادیویی «شهرما» اظهار داشت: در هر سال براساس کارشناسی انجام شده و ضوابط موجود، نزخ کرایه تاکسی‌ها را محاسبه و بعد از تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری، برای اجرا به تاکسیرانان ابلاغ می‌نماییم.

وی افزود: سال گذشته یعنی بیش از 500 روز قبل، آخرین تعرفه تاکسی‌های شهر را تعیین و به تصویب رساندیم و این نرخ مبنای عمل بیش از 13 هزار تاکسی سطح شهر مشهد تا آبان‌ماه جاری بوده است.

علوی‌مقدم خاطرنشان ساخت: در سال جاری بخاطر اینکه می‌خواستیم کارشناسی بیشتری روی این موضوع صورت گیرد دو بار لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات تاکسیرانی در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نرخ نهایی تاکسی‌های مشهد برای سال 97 را رای موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.

وی ادامه داد: چون در شهر مشهد مبنای محاسبه کرایه تاکسی‌ها، تاکسیمتر بوده و کالیبره و به روز کردن مبنای محاسبه تعرفه بر اساس نرخ‌های جدید نیازمند زمان است، لذا تا کنون مصوبه افزایش نرخ تاکسی‌ها هنوز اجرایی نشده است اما از هفته جاری به تدریج و با کالیبره شدن تاکسیمترها، در خطوط مختلف این افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد تصریح کرد: این عملیات از این هفته آغاز و نهایتا تا دو هفته دیگر همه تاکسی‌های سطح شهر با بروز کردن تاکسیمترهای خود با نرخ‌های جدید مصوبه شورای شهر، تعرفه جدید را از مسافران خود درافت خواهند نمود.

علوی مقدم گفت: پس از این به بعد، نرخ کرایه تاکسی‌های شهر مشهد بر اساس تاکسیمتر، هم در ورودی و هم در پیمایش، 10 درصد افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز