دبیر ستاد اربعین استان مرکزی:

افزایش سه برابری اعزام زائران اربعین از استان/ رشد دو برابری موکب ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۱:۰۱:۵۰
کد خبر: ۷۷۰۸۲۰
افزایش سه برابری اعزام زائران اربعین از استان/ رشد دو برابری موکب ها
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: در مجموع 45 موکب از استان مرکزی به تفکیک 28 موکب در عراق، 2 موکب در مهران و 15 موکب در استان به زائران ارائه خدمت می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

 به گزارش برنا از اراک، محسن امیدی در خصوص آمار زائران کربلای معلی در سال جاری، گفت: امسال در مدت 22 روز 58 هزار و 272 ویزا از استان مرکزی صادر شده که بخشی مربوط به مردم استان و بخشی دیگر مربوط به استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه، لرستان و تهران بوده است. این تعداد ویزا از طریق کنسولگری عراق در استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته در شیراز کنسولگری عراق فعال و 60 هزار ویزا از این استان صادر شده بود که آمار استان مرکزی در سال جاری با آمار سال گذشته شیراز تقریبا برابر شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در خصوص تعداد موکب‌هایی که به زائران خدمت رسانی می‌کنند، گفت: در مجموع 45 موکب از استان مرکزی به تفکیک  28 موکب در عراق، 2 موکب در مهران و 15 موکب در استان به زائران ارائه خدمت می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است و با توجه به بررسی‌های انجام شده 15 موکب هم به صورت خودجوش و بدون مجوز اقدام به فعالیت کرده‌اند.

امیدی با اشاره به اینکه بالغ بر دو هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در این ایام به زائران خدمات‌رسانی کرده‌اند، ادامه داد: زائران  موکب‌های درون استانی از جمله موکب میدان امام خمینی(ره)، شهدای کارچان، سه راهی توره، میقات الرضا و موکبی در مامونیه در مسیر برگشت زائران همچنان برقرار است و خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

 وی اضافه کرد: از هفتم آبان تا به امروز 223 دستگاه اتوبوس خالی از استان مرکزی برای مهران به منظور بازگشت زائران اعزام شده است، دو موکب در پایانه برکت و شهر مهران هنوز فعال هستند و تا فردا هم این خدمت رسانی ادامه دارد و بنابر آمار روزانه همچنین 50 نفر پارکبان شهری نیز در شهر مهران در ترمینال برکت و پل زائر خدمت رسانی می‌کنند.

امیدی با اشاره به اینکه خدمت دهندگان اعزامی از سپاه، هلال احمر، اورژانس و غیره همچنان در حال خدمت رسانی هستند گفت:  بالغ بر 100 میلیون تومان دارو تا به امروز در شهر مهران میان زائران توزیع شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با آماری که سال گذشته در سامانه سماح ثبت شده بود، امسال افزایش سه برابری در تعداد اعزام زائران از استان مرکزی مشاهده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز