مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان:

لزوم مدیریت جهادی زنان در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا /توانمندسازی زنان مهمترین برنامه دولت دکتر روحانی بوده است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۵:۲۵:۰۵
کد خبر: ۷۷۳۱۹۸
لزوم  مدیریت جهادی زنان در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا /توانمندسازی زنان مهمترین برنامه دولت دکتر روحانی بوده است
ناهید پرویزپورگفت: زنان می‌توانند با تحلیل درست تاریخ جنگ روانی آمریکا را برای نسل جوان خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛پرویزپور در نشست زنان نخبه و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بروجرد  بر مدیریت جهادی زنان در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا تاکید کرد.

او با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ،افزود: شیطنت و دخالت آمریکا در سیاست خارجی ایران مطلب تازه‌ای نیست و آمریکا قبل از انقلاب و بعد از آن به‌دنبال مداخله در سیاست خارجی ایران بوده است.

پرویزپورتصریح  کرد: اکنون نیز با تمرکز بر جنگ اقتصادی و روانی توهم تضعیف ایران را در سر می پروراند.

او ادامه داد: زنان در مقابله با تحریم‌های آمریکا نقش مهم و تاثیرگذاری دارند چراکه مدیریت اقتصاد خانواده در دست زنان است و آنان می‌توانند با جلوگیری از اسراف و تبذیر و همچنین استفاده از کالاهای ایرانی در راستای منافع ملی، حمایت از تولید ملی و کمک به اشتغال جوانان تاثیرگذار باشند.

پرویزپور گفت: از طرفی زنان می‌توانند با تحلیل درست تاریخ انقلاب و اهداف و آرمان‌های امام راحل (ره)، جنگ روانی آمریکا را در تهی سازی تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل جوان خنثی کنند.

او با اشاره  به اقدامات مهم دولت یازدهم و دوازدهم برای زنان،عنوان کرد: مهمترین برنامه دولت دکتر روحانی، توانمند سازی زنان در عرصه‌های مختلف بوده و در همین راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

پرویزپور ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به رشد کمی و کیفی حضور زنان در مدیریت سیاسی کشور، عدالت و تعادل جنسیتی در استخدام‌های دولتی، افزایش مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی به‌خصوص ترغیب و تشویق زنان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی، پیگیری بیمه زنان خانه‌دار، ارتقای وضعیت سلامت و افزایش تعداد زنان متخصص و ارائه خدمات پزشکی و سلامت به زنان به‌طوری که سن امید به زندگی در زنان از ۵۵ سال به ۷۶ سال رسیده است، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و آموزش‌های مهارت‌های شغلی، ارائه آموزش های مهارت‌های زندگی به زنان و دختران بازمانده از تحصیل و تدوین حقوق شهروندی و فراهم کردن زمینه برای احقاق حقوق زنان اشاره کرد.

او تاکید کرد: تمام توفیقاتی که در طول دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بهبود وضعیت اجتماعی و فردی زنان به‌دست آمده با مشارکت خود زنان حاصل شده و تداوم و افزایش این توفیقات نیز در گرو مشارکت عمومی جامعه به‌ویژه خود زنان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز