رئیس اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی:

واسطه ها درآمد حاصل از صنایع دستی استان را چپاول می کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۰:۴۱:۵۶
کد خبر: ۷۷۴۴۳۹
واسطه ها درآمد حاصل از صنایع دستی استان را چپاول می کنند
رئیس اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: واسطه ها درآمد حاصل از صنایع دستی این استان را چپاول می کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین ایزانلو  با اشاره به اینکه از ابتدا صنایع دستی به عنوان یک کالایی که می تواند مزیت اقتصادی بالایی برای کشور داشته باشد مورد حمایت قرار نگرفته است، افزود: متاسفانه صنایع دستی در اولویت بعدی کارهای مسئولان قرار گرفته این در حالیست که این محصولات هویت یک ایرانی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین صنایع دستی هندی و چینی که با قیمت کمتری در بازار عرضه می شود نیز ضربه های زیادی را به صنایع دستی تولید شده در داخل کشور وارد کرده است.

ایزانلو با بیان اینکه بیشتر صنایع دستی تولید شده در این استان دست بافته های داری است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه تاکنون حمایت خاصی از این محصولات نشده است، در منازل هیچ یک از مدیران نیز اثری از این محصولات به چشم نمی خورد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دست بافته های داری تولید شده در این استان توسط دلالان و واسطه ها با کمترین قیمت خریداری و با بالاترین قیمت در شهرهای بزرگ همچون مشهد و تهران فروخته می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: فروش صنایع دستی خراسان شمالی با نام سایر استان ها از دیگر مشکلات محصولات تولیدی در این استان است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه های مختلف برگزار شده در سایر استان ها مشاهده شده که دست بافته های داری خراسان شمالی با عنوان محصول خراسان رضوی معرفی و به فروش می رسد.

به گفته رئیس اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی در حال حاضر 50 درصد از دست بافته های داری تولید شده در این استان دپو شده است.

وی تاکید کرد: تحت پوشش قرار دادن تولیدکنندگان صنایع دستی، پایین آوردن قیمت تمام شده تولید صنایع دستی برای فروش آن با قیمت کمتر و ارائه تسهیلات با نرخ کم و بازه پرداخت بلند مدت از حمایت هایی است که مسئولان می توانند در این حوزه از این صنعت گران داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز