نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:

حمایت دولت و مجلس از شهرداری ها افزایش یابد/ در تخصیص بودجه به شهرداری‌ها باید عدالت رعایت شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۷۴۹۹۸
حمایت دولت و مجلس از شهرداری ها  افزایش یابد/ در تخصیص بودجه به شهرداری‌ها باید عدالت رعایت شود
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم افزایش حمایت دولت و مجلس از شهرداری ها خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع تر لایحه درآمد پایدار شهری شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛مجید کیانپور از تلاش کمیسیون متبوعش برای پیش بینی سهم حذف شده 3 هزار و 200 میلیاردتومانی شهرداری ها از عوارض مالیات بر ارزش افزوده در بودجه 98 خبر داد و گفت: متاسفانه این سهم در بودجه 97 حذف شده بود و این اقدام مشکلات زیادی را برای شهرداری های کوچک به دنبال داشت و در واقع مدیریت شهری را تضعیف کرده اما در حال حاضر اعضای کمیسیون در تلاش هستند این سهم را در بودجه 98 بگنجانند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شهرداری ها نیاز به درآمد پایدار دارند، افزود: باید به سمت و سویی حرکت کرد و گام برداشت که شهرداری ها بر اساس شاخص جمعیتی هر شهرستان و هر حوزه بتوانند بر اساس سرانه منتفع شوند؛ متاسفانه در شرایط فعلی شهرداری ها به ویژه شهرداری های کوچک درآمد مناسبی ندارند و در وضعیت نامطلوبی به سر می برند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مهاجرت‌ها از روستاها جمعیت شهرها روز به روز در حال افزایش است بنابراین شهرداری ها باید از بودجه مناسب برای خدمات دهی به مردم برخوردار باشند.

کاهش درآمدهای ناپایدار از معضلات شهرداری ها

این نماینده مردم در مجلس دهم، کاهش درآمدهای ناپایدار را از معضلات شهرداری ها دانست و گفت: در تخصیص بودجه به شهرداری‌ها باید عدالت رعایت شود و بودجه بر اساس عدالت توزیع شود البته دولت و مجلس باید نهایت اهتمام خود را برای اینکه شهرداری ها از درآمد پایدار برخوردار شوند داشته باشند.

شهرداری ها همچنان چشم انتظار تعیین تکلیف لایحه درآمد پایدار شهرداری ها

کیان پور بر ضرورت ارائه هر چه سریع تر لایحه درآمد پایدار شهرداری ها به مجلس تاکید کرد و افزود: شهرداری ها سال ها است چشم انتظار تعیین تکلیف این لایحه هستند و دولت باید نسبت به تعیین تکلیف و ارائه سریع تر آن به مجلس اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حمایت دولت و مجلس از شهرداری ها باید افزایش یابد و سهم آنها در بودجه سالانه افزایش یابد تا بتوانند خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز