مسئول موسسه خیریه حضرت رسول الله(ص) خوسف خبر داد :

لزوم احداث واحد نخ ریسی در خوسف

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۵:۵۴
کد خبر: ۷۷۵۲۹۲
لزوم احداث واحد نخ ریسی در خوسف
مسئول موسسه خیریه حضرت رسول الله(ص) خوسف گفت: ایجاد یک واحد نخ ریسی در شهرستان خوسف ضرورت دارد تا پشم و پنبه موجود را جمع‌آوری و تبدیل به نخ کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمود گلندی گفت : کارگاه آموزشی پارچه بافی سنتی موسسه حضرت رسول الله(ص) در شهرستان خوسف راه اندازی شده است.

وی افزود: نگاه ما در این موسسه بحث اشتغال است و این اعتقاد را داریم که اگر اشتغال خانواده‌ها حل شود بسیاری از مسائل و مشکلات نیز حل خواهد شد.

مسئول موسسه خیریه حضرت رسول الله(ص) خوسف با بیان اینکه رویکرد اصلی ما بحث اشتغال و احیای پارچه بافی سنتی است، تصریح کرد: پارچه‌هایی که توسط خانواده‌ها تولید می‌شود را موسسه خریداری می‌کند.

گلندی تصریح کرد: این پارچه‌ها در کارگاه دستان پرتوان حضرت رسول الله(ص) شهرستان بیرجند تبدیل به صنایع دستی می‌شود و در آینده نیز شاهد تولیدات بسیاری خوبی از جنس پنبه در کارگاه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند در اوقات فراغت از پارچه بافی استفاده کنند، ادامه داد: خانواده‌ها در خوسف تاکنون در هفت ماهه امسال حدود 4 هزار متر پارچه را در طرح‌های مختلف به کارگاه تحویل دادند.

مسئول موسسه خیریه حضرت رسول الله(ص) خوسف خاطرنشان کرد: مواد اولیه برای پارچه بافی در استان وجود ندارد و ایجاد یک واحد نخ ریسی در شهرستان خوسف ضرورت دارد تا پشم و پنبه موجود را جمع‌آوری و تبدیل به نخ کند.

گلندی با بیان اینکه در حال حاضر نخ را از خارج استان خریداری می‌کنیم، یادآور شد: در حال حاضر 45 نفر مردم خوسف در منازل خود مشغول پارچه بافی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز