امروز رخ داد؛

آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی در اراک

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۱:۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۷۵۳۲۹
آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی در اراک
بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه 2 کشور روز سه شنبه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در اراک آغاز شد.

به گزارش برنا از اراک، شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های قم، همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و مرکزی حضور دارند.
این جشنواره به مدت 2 روز و تا فردا (چهارشنبه) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه دارد.
10 هزار اثر قصه گویی به دبیرخانه مرکزی ارسال شده که 2 هزار و 253 اثر آن شامل 391 اثر قصه گویی دختران و پسران، 394 اثر قصه گویی زنان و مردان، 51 اثر قصه گویی پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها، یکهزار و 339 قصه گویی 90 ثانیه ای و 55 اثر مقاله نویسی مربوط به منطقه 2 کشور است.
از مجموع 2 هزار و 253 قصه گو و قصه، 35 قصه و قصه گو به مرحله منطقه ای راه یافته است و در مدت برگزاری جشنواره منطقه 2 کشور رقابت بین 35 نفر برگزار می شود که پنج نفر از برترین های آنها به جشنواره بین المللی کشوری راه پیدا می کنند.
جشنواره بین المللی کشوری قصه گویی اول دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.
کار قضاوت و داوری این جشنواره بر عهده «علی خانجانی»، «مجید قناد» و «محمدرضا یوسفی» است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در آیین افتتاح این جشنواره گفت: خدواند اولین و بهترین قصه گو است و 26 پیامبر از طریق قصه در قرآن معرفی شده اند.
«جهانبخش قنبری» افزود: یک سوم آیات قرآن به صورت قصه است و قصه گویان باید قدر جایگاه خود را بدانند.
وی بیان کرد: قصه تاثیر عمیقی بر اندیشه و روح انسان ها دارد و بسیاری از مفاهیمی تنها در قالب قصه قابلیت بیان دارد.
مدیر اجرایی جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه 2 کشوری گفت: برای برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، استان های کشور به پنج منطقه تقسیم شده اند که شامل منطقه یک به میزبانی اردبیل، منطقه 2 به میزبانی استان مرکزی، منطقه سه به میزبانی خوزستان، منطقه چهار به میزبانی کرمان و منطقه پنج به میزبانی مازندران است.
قنبری اظهار داشت: تدابیر لازم برای برگزاری این جشنواره و میزبانی استان مرکزی از ماه های گذشته در دستور کار قرار داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز