معاون استاندار خراسان رضوی:

همه ما شرایط کشور را درک می کنیم و باید با مردم رو راست باشیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۱:۵۲
کد خبر: ۷۷۵۴۹۸
همه ما شرایط کشور را درک می کنیم و باید با مردم رو راست باشیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی با همکاری، همدلی و انسجام می توان بر مشکلات غلبه کرد.

به گزارش اخبرگزاری برنا از مشهد، محمد رحیم نوروزیان در چهارمین نشست میز گفت و گوی کارگری استان افزود: هر مقدار بیشتر در تعامل و گفت و گوی مستقیم باشیم و مسائل را در مسیر خودش پیگیری کنیم مشکلات بهتر حل می شود و یکی از دلایل سقوط نظام شاهنشاهی این بود که ارتباط آن با مردم قطع شده بود.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل مختلف مربوط به نمایندگان اتحادیه های کارگری همیشه در نشست های استاندار و مدیران کل با مسئولین کشوری نیز منعکس می شود اظهار داشت: همه ما شرایط کشور را درک می کنیم و باید با مردم رو راست باشیم.

وی گفت: برخی با مردم رو راست نیستند و در باره برجام صحبتهای نادرستی مطرح می کنند، اگر برجام برای کشور چیزی نداشت چرا برای رفتن شرکتهای اروپایی سر و صدا می کنند؟

نوروزیان افزود: مذاکرات برجام با دستور رهبر معظم انقلاب آغاز شد و فراز و فرودهایی داشت، آمریکایی ها هم ادعا می کردند سر آنها کلاه رفته است اما در مراسم 13 آبان یک فرد غیر رسمی از تریبون رسمی نظام شعار هایی در این زمینه مطرح کرد.

وی اظهار داشت: باید به ریشه ها و عوامل مشکلات فکر کرد، منکر برخی اشکالات نیستیم اما اینکه به خاطر کینه های انتخاباتی افرادی دولت را متهم کنند، کاری از پیش نمی رود.

وی گفت: برخی نمایندگان در ماجرای استیضاح و برکناری چند وزیر اذعان کردند که این برکناری ها فایده ندارد لذا در مجلسی که نماینده به این نتیجه برسد که انجام کاری فایده ندارد اما آن را انجام دهد، فاجعه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: یکصد هزار واحد تولیدی در این استان فعالیت می کنند و از برنامه های مهم این اداره کل صیانت از نیروی کار موجود، فرصتهای شغلی و افزایش آنهاست.

محمد سنجری با بیان اینکه تشکلهای کارگری بازوی واحدهای تولیدی استان هستند افزود: با همکاری کارگران، کارفرمایان و بخش دولتی مشکلات و موانع برطرف می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی که گریبانگیر اقشار مختلف بویژه کارگران شده است دولت سیاست های حمایتی همه جانبه ای از جمله تامین و توزیع بسته های غذایی را در نظر گرفته که نقش مهمی در کاهش مشکلات معیشتی ایفا می کند.

وی گفت: به منظور تکریم مراجعان و ارتقای فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف، مدت رسیدگی به پرونده ها از میانگین 46 روز در سال گذشته به میانگین 28 روز در سال جاری رسیده است.

در این نشست نمایندگان تشکلهای کارگری، پایین بودن دستمزد کارگران، بیمه تامین اجتماعی، عقب افتادن بیمه تکمیلی بازنشستگان و صرف بیشتر حقوق بازنشستگان برای درمان و همچنین تعدیل نیروی کارگران را از جمله مشکلات مطرح کردند.

نشست های میز گفت و گوی کارگری خراسان رضوی به صورت فصلی و با توجه به شرایط اقتصادی برگزار می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز