با حضور مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

برگزاری جلسه بررسی وضعیت عملکرد کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۵:۰۲:۱۶
کد خبر: ۷۷۵۹۶۳
برگزاری جلسه بررسی وضعیت عملکرد کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل
جلسه بررسی وضعیت عملکرد کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل با حضور مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزاری

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با شرکت در جلسه بررسی وضعیت عملکرد کمیسیونهای تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : حامی واقعی رانندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است و این سازمان از ابتدای اعتراضات و مطالبات صنفی رانندگان تمام تلاش خود را جهت پیگیری این مطالبات انجام داده است که از اهم این تلاش ها میتوان به پیگیری بحث بیمه تکمیلی و بازنشستگی رانندگان  ، افزایش نرخ کرایه و پیگیری محاسبه تن کیلومتر در کرایه های حمل و نقل اشاره نمود.

 سعید باقری گفت: برخی از مطالبات صنفی رانندگان نیز من جمله بحث تامین لاستیک و قطعات خودرو با وجود اینکه در حیطه وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نبود با پیگیری این سازمان در حال مرتفع شدن است.

وی از خودرو سازان درخواست کرد به خدمات پس از فروش کالاهای خود توجه ویژه داشته باشند تا رانندگان از این بابت ضرر نبینند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: دشمن سعی کرد از اعتراضات و مطالبات رانندگان به نفع خود سواستفاده کند اما رانندگان ضمن هوشیاری توطئه آنها را خنثی کردند.

 باقری افزود: باید تلاش شود تا رانندگان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای را محل تامین خواسته ها و مطالبات خود بدانند لذا در برخورد با تخلفات الویت باید برخورد با تخلفاتی باشد که در آنها حقوق رانندگان تضییع شده است.

 وی آذربایجان غربی را استانی حساس در بحث حمل و نقل به دلیل حجم وسایل نقلیه و رانندگان و همچنین مرزی بودن استان و وجود حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دانست و گفت جا دارد از همکاری رانندگان فهیم این استان برای حل مطالبات و اعتراضات صنفی تقدیر و تشکر بعمل آید.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن برشمردن آماری از وضعیت محورهای مواصلاتی پایانه های مرزی و حمل و نقل در استان گفت: بالغ بر 15 هزار کامیون و 3500 ناوگان مسافری با حدود 30 هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعالیت میکنند

 وی گفت: همچنین 169 شرکت حمل و نقل داخلی و 32 شرکت حمل و نقل بین المللی در استان آذربایجان غربی فعال هستند که با توجه به آمار ، استان در رتبه های صفر تا ده مباحث مربوط به حمل و نقل قرار دارد.

 شکری ادامه داد: از زمان شروع اعتراضات و مطالبات رانندگان با همکاری و تعامل با صنوف طی بازدید های مکرر میدانی از پایانه بار و دیدار چهره به چهره با رانندگان و همچنین برگزاری جلسات متعدد با روسای شرکتها و انجمن های حمل و نقل ، فرمانداران شهرستانها ، شرکت در جلسات شورای تامین استان و شهرستانها و راه اندازی سیستم مکانیزه اعلان بار در پایانه بار، پیگیری توزیع لاستیک از طریق سیستم، برگزاری جلسات متعدد کمیسیون ماده 11 و 12، استفاده از روشهای تشویقی مانند اعطای لاستیک به کامیونهایی فعال در انتقال نهاده های دامی و کالاهای اساسی به استان و اتوبوسهای خدمات دهنده به زائران اربعین پیگیری گردید.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان ضمن اشاره به برگزاری جلسات مکرر کمیسیون ماده 11 و 12 گفت: در کمیسیون ماده 11 با موضوعیت رسیدگی به تخلفات رانندگان از ابتدای سال تا کنون 154 پرونده بررسی شده است که از این تعداد 76 پرونده منجر به لغو پروانه ، 76 پرونده منجر به تذکر کتبی و 2 پرونده نیز رای به بررسی مجدد داده شده است .

 این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در کمیسیون ماده 12 با موضوعیت رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل از ابتدای سال تا کنون 81 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 65 پروژه منجر به صدور رای شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز