استاندار اردبیل:

۴ پیست اسکی رونق گردشگری زمستانی را سبب می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۷:۲۴:۰۰
کد خبر: ۷۷۶۵۶۳
۴ پیست اسکی رونق گردشگری زمستانی را سبب می شود
استاندار اردبیل گفت: طرح زمستان بیدار می تواند برای جذب گردشگر در فصل سرما برای استان مفید باشد این مورد با سرمایه‌گذاری در ۴ مورد پیست اسکی محقق شده و رونق گردشگری را سبب می شود.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو شامگاه در جلسه هم‌اندیشی با انجمن مطالبه گران بازار و جمعی از مسوولان اردبیل که در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد:زمستان اردبیل با توجه به قابلیت هایی که در حوزه ورزش و آبدرمانی دارد می تواند به مثابه تابستان مسافر و گردشگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمستان بیدار با سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش‌ محقق می‌شود افزود:پیست های اسکی شابیل و اندبیل خلخال که با تسهیلات مناسب در حال اجراست در نوع آب و هوا و شرایط محل دو منظوره طراحی می شود و در نوع خود کم نظیر خواهند بود.

بهنام جو با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری کلنگ ساخت هتل پنج ستاره قبل از سال۹۸ به زمین زده می شود گفت:برای عوامل گردشگری و مراکز گردشگری جهت جذب توریست و ارایه خدمات بیشتر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و هتل لاله آموزش های مفید داده می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد:پزشکان استان برای آموزش های لازم در زمینه آب درمانی به خارج از کشور اعزام شده و با امضای توافق نامه با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای مجتمع پزشکی آبدرمانی در استان شروع بکار می کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل در مورد نظام سلامت اظهارکرد: موافقت های اصولی احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرفته شده و با قرارگاه خاتم الانبیا با صرف هزینه ۱۴۰۰میلیارد تومان که ۳۰درصد آن از اعتبارات دولتی و مابقی معاوضه دارایی عقد قرار داد شده است.

استاندار اردبیل در مورد وضعیت راه های ارتباطی استان گفت: جاده کلور-درام تا ۲ سال آینده به عنوان جاده اصلی خلخال را به منجیل وصل می کند و تکمیل این جاده زمان دسترسی ما را با مرکز کشور بیش از ۷۵ کیلومتر کاهش می دهد.

بهنام‌جو با اشاره به اینکه مسیر کلور_درام تونل و گردنه ندارد افزود: این مسیر نه تنها گردنه و تونل ندارد بلکه در فصول سرد سال نیز هیچگونه مسدود نخواهد داشت و مسیر برف گیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اتمام جاده ماسوله- ماجولان در سال آینده اتفاق می افتد ادامه داد: این جاده می‌تواند در افزایش میزان گردشگران در جنوب استان و مناطق دیگر اردبیل بسیار موثر باشد.

بهنام جو گفت: برنامه‌ریزی ما برای افزایش ۳۵ کیلومتری بزرگراه‌های استان به صورت سالانه است اما این برنامه‌ریزی نیز پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود که برای این مساله اعتبارات ویژه‌ای تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: اگر مبنا را سالانه ۳۵ کیلومتر در افزایش بزرگراه ها در نظر بگیریم باز ۱۵ سال طول می کشد ۷۰۰کیلومتر بزرگراه داشته باشیم.

وی افزود: بعد از حل مشکل اعتباری راه‌آهن اردبیل و تزریق نقدینگی به پیمانکاران تجهیز این کارگاه‌ها انجام گرفته است و این کارگاه‌ها تا چند هفته آینده کاملا فعال خواهند شد.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری که بعد از استان آذربایجان غرقی به اردبیل می آید با هماهنگی نمایندگان استان و نماینده ولی فقیه ۴۰۰میلیارد تومان برای توسعه راه ها برنامه ریزی کرده ایم.

بهنام‌جو در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به اینکه مساله آب یک موضوع حیاتی در  توسعه استان است افزود:در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

استاندار اردبیل تاکید کرد: بحث حق‌آبه استان از دو رود ارس و قزل اوزن از بدو ورود ما به استان به صورت ویژه پیگیری شد که در این زمینه به یک نتیجه واحد با نمایندگان دو استان آذربایجان شرقی و غربی و نمایندگان وزارت نیرو رسیدیم که موضوعات در فضای آرام و بدون حاشیه پیش رود.

وی با تاکید بر به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها گفت: قطعا هر آنچه که برای مصلحت کشور و تمامیت ارضی است انجام می شود و نیازهای کشاورزی، صنعتی و شرب استان از طریق این دو رودخانه تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل در زمینه اشتغال نیز با اشاره به اینکه به هیچ عنوان از وعده ۲۰ هزار شغل عقب‌نشینی نمی کنیم بیان کرد: با توجه به اینکه آمارها در حوزه اشتغال متنوع است استناد ما به آمارهای رسمی خواهد بود که در این زمینه تمامی این آمارها باید توسط مردم و بخش های متولی راستی‌آزمایی شود.

وی در پایان اظهار کرد: هر سال ۷۰۰۰نفر به جمع بیکاران استان افزوده می شود و با ایجاد زیرساخت های لازم و ایجاد سالانه ۲۰هزار شغل می توان در ۵ سال آینده به نقطه صفر نزدیک شد.

در این جلسه هریک از مسوولان کمیته انجمن مطالبه گران بازار شهر اردبیل به طرح سوال و پیشنهاد پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز