کمیته ساماندهی فضای مجازی فردیس تشکیل می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۲:۳۸:۰۷
کد خبر: ۷۷۶۸۱۵
کمیته ساماندهی فضای مجازی فردیس تشکیل می شود
نشست هم اندیشی اصحاب رسانه شهرستان فردیس در خصوص بررسی مشکلات فضای مجازی و دقت نظر بیشتر نسبت به اتفاقات آن، با حضور معاون برنامه ریزی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین ذیربط در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این نشست معاون برنامه ریزی فرمانداری فردیس با تقدیر از زحمات اهالی رسانه شهرستان گفت: اصحاب رسانه فردیس اهل قلم فروشی نیستند و همواره با رعایت امانتداری و انصاف، همگام و همراه با مسئولین  در جهت پیشبرد اهداف نظام حرکت کرده اند که جای تقدیر فراوان دارد.
تیمور ولیپور با اشاره به ممنوعیت استفاده از پیام رسان تلگرام در جامعه افزود: متأسفانه ایران از  جمله کشورهایی است  که بیشترین کاربران را در تلگرام دارد و این امر با توجه به حجم اطلاعات شخصی افراد در این نرم افزار و وجود سرورهای آن خارج از کشور، می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته و این امر به نفع کشور نیست.

معاون برنامه ریزی فرمانداری فردیس با اشاره به تلاش های سپاه برای حفاظت از امنیت کشور  تصریح کرد: برخلاف شایعات، هیچ تلگرامی در کنترل سپاه نیست، اما متأسفانه بجای اینکه ترس از استفاده از تلگرام و تهدید امنیت کشور در جامعه ایجاد شود، ترس از  ابزارهای داخلی در فضای مجازی منتشر شده است.

وی بر لزوم استفاده رسانه ها از ابزار های داخلی و تشویق مردم به استفاده از آن ها گفت: اگرچه نرم افزارهای جایگزین داخلی نتوانستند در برابر جذابیت پیام رسان های خارجی  قدرتمند باشند اما  باید علاوه بر رفع نقایص پیام رسان های داخلی، رسانه ها نیز مردم را به استفاده از آنها ترغیب کنند. 

جعفری رئیس هیت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در ادارمه جلسه گفت:٦٠درصد پایگاه  ها وشبکه های مجازی متاسفانه زیر مجموعه مسئولین فعالیت می کنند وتقویت میشوند تا عده ای دیگر را تخریب کنند.

وی گفت خواسته اصحاب رسانه از مسئولین ذی ربط این است که حساب هوچی گرها وخبر نگار نما ها را از خبرنگاران جدا نمایند.  

جعفری اظهار داشت:در جلسات دولتی خبرنگاران مورد تائید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دعوت شوند ورسانه های که دارای کانال می باشند کانالهای فضای مجازی خود را به اسم رسانه شان ثبت کنند.

وی افزود :رسانه ای البرز در مسیر صحیح وسلامت رسانه ای حرکت میکنند، طی دوسال گذشته یک پرونده شکایت از رسانه البرز نداشته ایم  واین نشان از سلامت اصحاب رسانه را میرساند .رسانه ای استان البرز در خصوص انتشار وباز نشر اخبار در کشور صاحب برتری هستند.

 

وی در اخر گفت:اساس نامه خانه مطبوعات تیپ شده ودر کشور به ثبت رسیده اشت با توجه به حمایتهای اداره فرهنگ وارشادتمام هدف خانه مطبوعات این است که در راستای برگزاری کلاسهای آموزشی حرکت کنیم تا در جهت رفع مشکلات موجود وانتقال سواد رسانه ای واستفاده درست از فضای مجازی  به خانواده ها ،توسعه سواد رسانه ای وآموزش ضروری است .
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس فضای مجازی را ابزاری برای اطلاع رسانی به موقع و صحیح در جهت بیان دستاوردها و حفظ آرمان های  نظام جمهوری اسلامی  دانست و بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر آن تأکید کرد.

حجت الاسلام حمید ولیزاده با اشاره به هجمه های دشمنان علیه کشور خاطر نشان کرد: فضای مجازی می تواند ابزاری مناسب برای بیان اخبار و اطلاعات صحیح و مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد و  رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین،  می توانند برای نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها، در راستای روشنگری افکار عمومی جامعه از این ابزار  بهره ببرند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت قانون و استفاده از پیام رسان های داخلی به جای تلگرام گفت: سرورهای تلگرام در خارج از ایران قرار داشته و  بر اساس قانون استفاده از تلگرام  ممنوع است؛ استفاده رسانه ها از تلگرام بر افزایش کاربران این نرم افزار  تأثیرگذار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس بر لزوم  جمع آوری بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه در جهت کاهش مشکلات و حمایت از آنها تأکید کرد و افزود: در این راستا  از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان دعوت شده تا با ارائه فرم خوداظهاری به اداره ارشاد شهرستان، در جمع آوری بانک اطلاعاتی همکاری کنند.   

در این نشست با بیان مشکلات پیش رو و دغدغه های اصحاب رسانه در خصوص فضای مجازی و همچنین ذکر چند  نکته آموزشی توسط کارشناسان انتظامی و امنیتی،  بر لزوم افزایش سواد رسانه ای تأکید شد.

 همچنین در پایان، پیشنهاد تشکیل کمیته ساماندهی فضای مجازی برای مقابله با مشکلات موجود و  آموزش و افزایش سواد رسانه ای متشکل از اهالی رسانه و دستگاه های ذیربط در شهرستان که توسط مدیر فردیس نیوز مطرح شده بود، به عنوان مصوبه جلسه بیان شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز