مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خبر داد

اهدا وام و تسهیلات و احداث ۵ هزار مسکن مددجویی در اردبیل

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۶:۰۲
کد خبر: ۷۷۸۶۷۸
اهدا وام و تسهیلات و احداث ۵ هزار مسکن مددجویی در اردبیل
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از خرید و احداث بیش از 5 هزار مسکن غیر مقاوم مددجویان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش برنا،حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل صبح‌ امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای تأمین مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد: تا امروز ۵ هزار و ۵۰۰ مسکن در مناطق روستایی و شهری توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل خریداری یا احداث شده است که البته در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار مسکن غیر مقاوم مددجویان کمیته امداد در سطح استان وجود دارد و یک مشکل اساسی در استان بوده که به یکی از دغدغه های اصلی ما تبدیل شده است و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام می‌دهیم تا سه الی چهار سال آینده این تعداد به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: با اشاره به چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و اقدامات انجام یافته توسط این اداره در طول چهل سال گذشته افزود: در این مدت ۱۱۰ هزار و ۸۴۱ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۸۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل بیان کرد: در کنار این خدمات، به ۴۴ هزار و ۴۲۴ نفر از مددجویان تسهیلات اشتغال خرد و خانگی با مبلغی بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان ارائه شده است و در این خصوص آموزش‌های قبل از پرداخت تسهیلات اشتغال و هم چنین نظارت بعد از پرداخت نیز انجام می‌گیرد.

دشتی با اشاره به میزان کمک‌های خیرین در طول این مدت تصریح کرد: مبلغی بالغ بر ۲۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و مردم نوع‌دوست استان اردبیل در طول ۴۰ سال گذشته  به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل پرداخت شده و در هفت ماهه نخست سال جاری نیز میزان کمک‌های مردمی با رشد ۳۷ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۸ هزار و ۵۶۳ خانواده مستمری‌بگیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل هستند که در سال گذشته در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در آمده‌اند و از این رو می‌توان ادعا کرد در سطح استان خانواده‌ای که ادعای مددجویی داشته باشد و تحت پوشش کمیته امداد نباشد به صفر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ادامه داد: در بخش تأمین جهیزیه برای نو عروسان در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۴۶ هزار فقره جهیزیه به نیازمندان ارائه شده است و در حال حاضر نیز با توجه به تلاش‌های انجام یافته و همکاری خیرین هیچ نو عروسی پشت نوبت تأمین جهیزیه وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز