جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی خبر داد :

آمادگی سپاه برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی با تمام قوا

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۱:۵۱
کد خبر: ۷۷۹۵۵۴
آمادگی سپاه برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی با تمام قوا
جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی از حضور جدی و موثر این نهاد برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ ابوالقاسم چمن گفت: انتظار مردم از مسئولین این است که تمام نقاط شهری و روستایی، جای خود را در نگاه مدیریتی مسئولین پیدا کرده و برای برنامه‌ریزی در راستای ارائه خدمات به تمام مناطق شهری و روستایی توجه ویژه به مناطق آسیب دیده داشته باشند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح کرامت بسیج افزود: طرح کرامت در راستای ارتقاء شأن و منزلت اجتماعی ساکنین مناطق آسیب‌دیده و حاشیه است .

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه ارائه خدمات شهری نباید به مناطق خاصی محدود شود تصریح کرد: متاسفانه در طی سالیان متمادی نگاه مدیریتی مسئولین در عموم مناطق مورد غفلت قرار گرفته و سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در برخی نقاط شهری و روستایی شده است.

چمن با اشاره به تاکید موکد رهبر معظم انقلاب به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید مرکزی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد دارند و باید نظارت جدی در این امر صورت بگیرد لذا بسیج همواره خود را در وسط میدان رفع مشکلات نظام می‌داند و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی تمام توانایی و امکانات خود را خرج می‌کند.

وی رسالت بسیج در اجرای طرح کرامت را حفظ و جایگاه اجتماعی انسان‌ها عنوان کرد و بیان داشت: رسالت بسیج در اجرای طرح کرامت با توجه به معنای آیه شریفه قرآن "و لقد کرمنا بنی آدم" محقق می‌شود و در این راستا تنها به فکر حفظ و جایگاه اجتماعی انسان ها و ارتقاء آن هستیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی با بیان اینکه بسیج کمک حال دستگاه‌های اجرایی است ادامه داد: اعتقاد ما این است که بسیج در کنار دستگاه‌های اجرایی خود را می‌بیند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم و آنها را هوشیار می‌کنیم که در برخی نقاط نسبت به وظایف ذاتی خودشان کوتاهی کرده‌اند لذا بسیج با تمام توانمندی و امکانات کمک‌ حال دستگاه‌های اجرایی استان است.

چمن با اشاره به اینکه 7 محله در سطح استان دچار آسیب مواد مخدر هستند تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های میدانی مناطقی در سطح استان دچار آسیب اجتماعی مواد مخدر هستند و تنها در شهرستان جاجرم به صورت خاص و متمرکز منطقه حادی وجود ندارد.

وی در ارتباط با اقدامات ششگانه بسیج در راستای اجرای طرح کرامت افزود: در حوزه شناسایی معتادین متجاهر، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر اقدامات لازم صورت گرفته و 100 نفر به کمپ ماده 16 معرفی و در حال سم‌زدایی و درمان هستند چراکه معتقد هستیم نباید چهره استانِ مشهور به باب‌الرضا مخدوش شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی با تشریح وظایف سپاه در عمران و آبادانی محلات آسیب دیده اذعان داشت: رسیدگی به خانواده های معتادین، سازندگی در حوزه اشتغال به کمک سایر دستگاه مرتبط و عمران و آبادانی محلات از دیگر وظایف بسیج در حوزه طرح کرامت است.

چمن در پایان در خصوص اقدامات انجام شده در محله جوادیه بجنورد خاطرنشان کرد: تامین برق پارک اصلی محله جوادیه، بازگشایی معابر اصلی جوادیه به کمک شهرداری و را‌ه‌اندازی مجدد سالن ورزشی که سالیان سال متروک شده بود از جمله اقدامات اولیه‌ بسیج جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز