مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی؛

بارش‌ها تا اواسط هفته جاری ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۵:۳۹:۳۹
کد خبر: ۷۷۹۶۴۶
بارش‌ها تا اواسط هفته جاری ادامه دارد
مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی از ادامه بارش ها تا اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش برنا از اراک، غلامرضا مرادی با اشاره به ابری بودن هوای امروز اکثر نقاط استان مرکزی همراه با بارش باران و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و مه بیان کرد: این روند تا 2 روز آینده ادامه خواهد داشت و کاهش دما نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اواسط هفته جاری آسمانی کمی تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد پیش‌بینی ‌می‌شود، افزود: از اواخر هفته نیز بتدریج شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه 24 ساعت گذشته در تمامی نقاط استان مرکزی پدیده بارش باران گزارش شده است،گفت: براساس گزارش ثبت شده بارش 24 ساعت گذشته در اراک 7 میلیمتر بوده این درحالی است که بیشترین بارش با 28 میلیمتر در آشتیان و کمترین بارش با 0.4 میلیمتر در ساوه گزارش شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی 98-97 میزان بارندگی اراک 84.8 میلیمتر بوده است و شازند با 192.1 میلیمتر بیشتر میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است، البته ساوه با 45.3 میلیمتر کمترین بارش را به ثبت رسانده است و در مجموع میزان بارندگی استان مرکزی در بازده سال زراعی جاری 86.9 میلیمتر گزارش شده نسبت به سال زراعی گذشته با 4.4 میلیمتر تغییرات بزرگی را نشان می‌دهد.

مرادی دمای هوای اراک طی 24 ساعت آینده بین هشت تا 4 درجه بالای صفر در نوسان دانست و افزود: دمای اراک طی 72 ساعت آینده با کاهش 2 درجه‌ای سردتر خواهد شد، همچنین طی 24 ساعت آینده ساوه با 12 درجه بالای صفر حداکثر دمای استان و با شازند با یک درجه بالای صفر حداقل دمای استان را به خود اختصاص خواهد داد شازند طی 72 ساعت آینده به دمای منفی 3 درجه خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز