تجلیل از ۱۳ صادرکننده برتر کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۵:۲۶:۲۴
کد خبر: ۷۷۹۷۱۸
تجلیل از ۱۳ صادرکننده برتر کرمانشاه
از شرکت مانیزان، شرکت کشت و صنعت روژین‌تاک، صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، سیمان سامان‌غرب، شرکت امیدآرمان کردستان، بازرگانی لرستانی، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت برنج آرام همکار، شیرین بیان‌زاگرس، اورامان غرب، بازرگانی طباطبایی، جهان فولادغرب و آوان گندم شاهو به عنوان صادرکنندگان کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش خبرگاری برنا؛  طی مراسمی که امروز (3 آذر) با حضور محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت، هوشنگ بازوند استاندارکرمانشاه، جمعی از نمایندگان و مسئولان و فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد، از 13 صادرکننده برتر استان کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: افزایش صادرات نیز  زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی است.

او افزود: در اقتصاد مقاومتی هم به موضوع صادرات در قالب اقتصاد درون‌زا و برونگرا تاکید شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه سابقه طولانی در صادرات و تجارت دارد.

رستمی ادامه داد: پارسال  علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت، صادرات استان کرمانشاه به دو میلیارد دلار رسید و در هشت ماهه امسال نیز این رقم به 1.9 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد رشد داشته است.

او کشور عراق را هدف اول صادرات کرمانشاه دانست و افزود: اگرچه در هشت ماهه امسال به 36 کشور صادرات داشتیم، اما یک میلیارد و 860 میلیون دلار آن مربوط به عراق بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از صادرات پنج میلیارد دلاری کل کشور به عراق هم عنوان کرد و گفت: سهم کرمانشاه از صادرات ایران به عراق 32 درصد است.

رستمی ادامه داد:  400 میلیون دلار از محصولات صادراتی هشت ماهه امسال کرمانشاه تولید داخل استان کرمانشاه بوده است که بخش عمده آن را محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی، سیمان، کاشی و سرامیک، چینی‌آلات بهداشتی، فولاد و ... به خود اختصاص می‌دهد.

او افزود: توسعه صادرات استان کرمانشاه نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌های مرزی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: به علاوه خواستار برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق هستیم.

رستمی ادامه داد:  28 واحد صادراتی استان کرمانشاه برای معرفی به عنوان صادرکننده نمونه ثبت‌نام داشتند.

او افزود: از این تعداد 13 واحد شامل دو گروه صنایع غذایی، دو گروه در صنایع شیمیایی، یک گروه در بخش پتروشیمی، دو گروه در مصالح ساختمانی، سه گروه در بخش کشاورزی، دو گروه در بخش بازرگانی و یک گروه در صنایع دستی به عنوان صادرکنندگان نمونه معرفی شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از این تعداد هشت واحد در بخش صنعتی و تولیدی و پنج بخش در بخش غیرصنعتی بوده است.

در پایان مراسم از شرکت مانیزان، شرکت کشت و صنعت روژین‌تاک، صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، سیمان سامان‌غرب، شرکت امیدآرمان کردستان، بازرگانی لرستانی، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت برنج آرام همکار، شیرین بیان‌زاگرس، اورامان غرب، بازرگانی طباطبایی، جهان فولادغرب و آوان گندم شاهو به عنوان صادرکنندگان کرمانشاه تجلیل شد.

همچنین این صادرکنندگان به بیان مشکلات خود در زمینه افزایش هزینه‌ها، مسائل ناشی از پیمان‌سپاری ارزی، مهاجرت نخبگان و ... پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز