مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل

برداشت بیش از ۲۴ هزار تن چغندر قند در اردبیل

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۳:۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۸۰۳۵۴
برداشت بیش از ۲۴ هزار تن چغندر قند در اردبیل
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می شود بیش از 24 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع شهرستان اردبیل برداشت شود.

به گزارش برنا،بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: برداشت چغندر قند از سطح 400 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان همچنان ادامه  دارد  و پیش بینی می شود بیش از 24 هزارتن محصول چغندر قند از این مزارع برداشت شود.

وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی اعلامی دولت برای  محصول چغندرقند در سال زراعی 96-97 حدود 3 هزار ریال تعیین شده و محصول تولیدی این شهرستان پس از برداشت تحویل کارخانه قند مغان می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار، تغذیه گیاهی، رعایت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت و حمل به موقع به کارخانه های قند تاثیر بسزایی در افزایش کمیت و کیفیت و عیار قند محصول تولیدی دارد.

آقازاده  از چغندرکاران منطقه درخواست کرد که با توجه به شرایط نامناسب جوی حاکم بر منطقه در اسرع وقت کار برداشت چغندرقند و تحویل به کارخانه قند را به اتمام برسانند.

وی  افزود: چغندرقند گیاهی است از تیره اسفناج که به صورت یکساله کشت می شود و شرایط آب و هوایی منطقه اردبیل جهت کشت این محصول بسیار مناسب بوده و محصول تولیدی از عملکرد و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز