استاندار لرستان:

تعلل در جذب بودجه تخصیص یافته به هیچ وجه قابل بخشش نیست/خسارت ناشی از بارش ها با انجام وظایف شهرداری و راهداری قابل پیشگیری است

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۲۱:۴۸:۰۴
کد خبر: ۷۸۰۵۰۵
تعلل در جذب  بودجه تخصیص یافته به هیچ وجه قابل بخشش نیست/خسارت ناشی از بارش ها با انجام وظایف شهرداری و راهداری قابل پیشگیری است
سید موسی خادمی گفت: با تدبیر رهبری بسیج در امروز جامعه ما نیز نقش بارز و اثر گذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی  عصر دوشنبه  در جلسه شورای اداری استانسخن می گفت با بیان این مطلب ،اظهار کرد: امروز همه اقشار فعالیت های بسیجی دارند و هر جا که نیاز بوده بسیج  نقش آفرینی  داشته است.

او با بیان اینکه بسیج متعلق به همه آحاد ملت است ،افزود: بسیج در زمانی به عنوان پزشک، مهندس و یا کارمند و زمانی در موقعیت های مختلف می تواند به وظیفه خود عمل کند و این تنها از قدرت رهبری امام (ره) بود که چنین سازمانی را طراحی کند.

خادمی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز حضرت امام (ره) نهادسازی بود و ایشان تشخیص دادند و نهادهایی در این راستا از جمله سپاه و بسیج را بنیان نهاد.

او  ادامه داد: اینگونه نهادها و از جمله بسیج با گذشت زمان همواره بر ارزش و اهمیت آنها افزوده می شود؛ چه در زمان جنگ و چه در سازندگی های بعد از جنگ و حفظ انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب جایگاه و نقش ویژه ای داشته است.

خادمی با بیان اینکه بسیج امروز نیز در جامعه نقش بارز و اثرگذاری داردفگفت: بسیج  به عنوان یک روحیه و فرهنگ رفتاری مورد نظر و تاکید امام (ره) بود و امروز نیز بعنوان یک تفکر در جامعه نهادینه شده است.

 استاندار لرستان در ادامه به لایحه بودجه ،اشاره کرد وافزود: با توجه به اینکه بودجه اکنون در مرحله دستگاه های اجرایی و اعلام به سازمان مدیریت بوده فرصت خوبی است که مدیران دستگاه های اجرایی مختلف با تعامل، ارتباط ورایزنی و پیگیر  حق استان باشند.

خادمی بیان کرد: قول های مساعدی برای بودجه در بخش های راه و منابع آب داده شده است اما با توجه به روند کاهشی بودجه ممکن است اولویت بندی و میزان درصد پیشرفت فیزیکی طرح ها در نظر گرفته شود لذا دستگاه های مرتبط با این حوزه ها بسیار مهم هستند تا تلاش های بیشتری در تحقق سهم استان داشته باشند.

او با بیان اینکه  تعلل در جذب  بودجه تخصیص یافته سالجاری به هیچ وجه قابل بخشش نیست ،تاکید کرد: چنانچه تا دو هفته دیگر در هر دستگاهی جذب بودجه مورد نظر صورت نگیرد جابجایی بودجه به دستگاه دیگر را انجام می دهیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان خسارات بارش های اخیر در استان اشاره کرد وگفت: بسیاری از خسارت های ناشی از بارش ها با راهنمایی مردم و انجام وظایف شهرداری و راهداری قابل پیشگیری است و برای مقابله با حوادث احتمالی نیز باید از آمادگی کافی برخودار بود.

او ادامه داد: هیچ دستگاهی برای کمک رسانی به مردم در شرایط بحرانی نباید منتظر تامین اعتبار و پول باشد و از تجهیزات و نیروهای خود باید با خلاقیت استفاده کند.

استاندار لرستان ادامه داد: دستگاه ها در شرایط سیلاب و بحران  از همه تجهیزات، امکانات و بخش خصوصی  استفاده کنند.

 سید موسی خادمی  با اشاره به لزوم استفاده از شبکه دولت و سامانه الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک در شفاف سازی و جلوگیری از فساد و افزایش رفاه مردم موثر است و باید در همین راستا به سمت سامانه های الکترونیکی پیش رفت .

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز