احیا شدن تالاب حله بوشهر بر اثر بارش های پاییزی

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۸:۴۷:۴۵
کد خبر: ۷۸۱۱۱۸
احیا شدن تالاب حله بوشهر بر اثر بارش های پاییزی
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بارش های خوب پاییزی امسال منجر به احیای تالاب حله این استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالاب حله بوشهر گفت : با بارندگی های خوبی که در هفته های اخیر در استان بوشهر انجام شد بار دیگر تالاب حله که به علت خشکسال در معرض نابودی قرار گرفته بود به دریا متصل و حیاتی دوباره یافت.

وی بیان کرد: احیای تالاب حله فرصتی برای علاقمندان به طبیعت و پرنده‌نگاران فراهم ساخته تا از زیبایی‌های این طبیعت استفاده کرده و از نزدیک شاهد طبیعت خاص این منطقه باشند

قلی نژاد اظهار داشت: احیای تالاب حله در نتیجه انجام اقدام های حفاظتی بوده که با بارندگی‌های اخیر پاییزی این تالاب آبگیری و به احیای کامل رسیده است.

وی بیان کرد: کارکنان پاسگاه محیط بانی حله با هدف ایجاد محیط امن برای پرندگان به صورت مستمر در حال گشت‌زنی هستند.

قلی‌نژاد ادامه داد: منطقه حفاظت شده حله پناهگاه مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و زمستان گذران همچون مرغابی، غاز، پرستوی دریایی و غیره است.

تالاب حله بنا بر اظهارات اهالی ساکن در روستاهای مجاور منطقه، از سال 1342 به علت انحراف رودخانه حله و 2شاخه شدن آن در شرق روستای کُرِه بند، تشکیل شده است.

این تالاب بخشی از منطقه حفاظت شده حله است.

این منطقه به وسعت 44 هزار و 783 هکتار سال 1355 به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شد.

سطح زیستگاهی تالاب حله نسبت به میزان آب ورودی در سالیان مختلف، متفاوت بوده و در سال های پر باران به 20 هزار هکتار می‌رسد.

جانورانی مانند شغال، روباه معمولی، گرگ و پرندگانی مانند دراج، شاهین، عقاب، سارگپه، کرکس و اردک‌ها و گیاهانی مانند نخل مرداب، بوریا، چمن شور ساحلی، کنار و گلرنگ وحشی در تالاب حله زندگی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز