استاندار کردستان:

رفع دغدغه و مشکلات معلولان نباید از روی ترحم باشد

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۹:۰۶:۲۷
کد خبر: ۷۸۱۱۴۳
رفع دغدغه و مشکلات معلولان نباید از روی ترحم باشد
استاندار کردستان گفت: رفع دغدغه و مشکلات معلولان از سوی مدیران دستگاه های اجرایی نباید از روی ترحم باشد، بلکه باید از روی احساس مسئولیت و از سر وظیفه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی استاندار کردستان با انجمن ها و تشکل های معلولین استان کردستان که به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد,  گفت : نباید کسانی که به هر دلیلی دچار مشکلی از لحاظ جسمی هستند را نادیده گرفت چرا که اگر یک عضو از افراد معلول گرفته شده است، قطعا خداوند متعال یک استعداد جدید را در آنها شکوفا کرده و از همین رو نباید به آنها نگاه ترحم آمیز داشت.

وی به جمعیت ۵۰ هزار نفری شناسایی شده افراد معلول در سطح استان کردستان اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات این قشر باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چرا که این جمعیت در سطح جامعه تعداد کمی نیست و نیاز است بیشتر به دغدغه های آنها توجه داشت.

استاندار کردستان ادامه داد: نباید مشکلات آنها را نادیده گرفت و فراموش کرد بلکه باید در راستای خدمت رسانی بهتر با دقت عمل بیشتری در راستای رفع موانع پیش روی آنها گام برداشت.

مرادنیا یادآور شد: در بحث مسکن سعی می شود اداره کل راه و شهرسازی مکلف شود که زمین هایی را به صورت رایگان در اختیار تشکل ها و انجمن های معلولان در سطح استان قرار دهد تا بتوان بخش کوچکی از دغدغه آنها را رفع کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث ورزش و مشکلات این حوزه نیز با مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان و هیئت جانبازان و معلولان مشکلات آنها بررسی شده و در راستای رفع آنها راهکارهای مورد نیاز ارائه می شود.

استاندار کردستان گفت: در بحث اشتغال نیز اگر بتوان از ظرفیت های موجود در اشتغال پایدار روستایی برای این قشر فعالیتی انجام داد، حاضر به کمک به آنها در راستای ارائه تسهیلات اشتغالزایی هستیم.

مرادنیا در پایان سخنان خود اظهارداشت: امیدواریم با برنامه ها و تصمیماتی که در پایان این نشست گرفته می شود بتوانیم وظیفه خود را در قبال این قشر از جامعه به خوبی انجام داده و بخشی از دغدغه های آنان را مرتفع کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز