بازگشت ۹۸۳ هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی به مالکیت دولتی

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۵:۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۸۲۴۹۱
بازگشت ۹۸۳ هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی به مالکیت دولتی
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره کل و مشارکت مردمی از ۹۸۳هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور اظهارکرد: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی در سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی خود توانسته‌اند، ۹۸۳ هکتار از اراضی تصرفی را از دست متخلفان و متصرفان خارج کنند که در این راستا بعد از صدور احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می شود.

وی افزود: تماس مردمی با شماره تلفن ۱۵۰۴امداد مرتع و جنگل اداره کل منابع طبیعی استان و ارسال پیام کوتاه به این سامانه در هشت ماهه سال جاری تا کنون به تعداد ۲۴۲۲ مورد بوده است.

ابراهیم پور بابیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری تا کنون ۷۷ مورد اطفای حریق از عرصه های ملی انجام شده است ،اظهار کرد: در سطح ۲۶۳ هکتار از مراتع و ۱۵ هکتار از جنگلهای استان اتش سوزی رخ داده است که تمامی آتش سوزیهای گزارش شده غیر عمدی و در اثر سهل انگاری مردم و گردشگران در طبیعت بخصوص در ایام تعطیل و روزهای جمعه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه درسالجاری ۹۷۶ فقره پرونده چرای غیرمجاز دراستان صادرشده است، تصریح کرد: دراین راستا ۲۳۵ نفر از متخلفین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی گفت:  ۹۰۸فقره پرونده تخریب و تصرف دراستان طی ۸ ماهه سال جاری  تشکیل شده است.

ابراهیم پور بااشاره به اجرای ۶۷۲ فقره احکام  صادره قضایی طی سال جاری دراستان گفت: به تعداد ۳۰۳ مورد از تخریب و تصرف در اراضی ملی در راستای اجرای قانون تبصره یک ماده ۵۵ جلوگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از آنجایی که جنگل و مرتع اهمیت زیادی در حیات بشر دارد، پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و چرای غیرمجاز دام موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۵۰۴ گزارش دهند.

ابراهیم پور گفت: این شماره تلفن و سامانه پیام کوتاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز