معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان،تاکید کرد:

روز دانشجو روز استقلال طلبی و آزادیخواهی است / بهترین جا برای نقد و نقادی محیط های دانشگاهی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۳۱:۰۶
کد خبر: ۷۸۳۹۱۴
روز دانشجو روز استقلال طلبی و آزادیخواهی است / بهترین جا برای نقد و نقادی محیط های دانشگاهی است
حبیب الله خجسته پورگفت: رغم آشنایی با شیوه برخورد دانشجویان به دلیل ذات مطالبه گرشان حضور در دانشگاه را برای خود غنیمت می دانم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛خجسته پور روز سه شنبه  در مراسمی که به مناسبت  فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و با تلاش دبیر خانه تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان  جمعی از مسئولین دانشگاه و دانشجویان در واحد خرم آباد برگزار شده بود،ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به محضر همه  دانشجویان و اساتید وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم ،اظهار کرد:  با اشتیاق در دانشگاه حضور می یابم تا  عزیزان دانشجو فرصتی داشته باشند تا درد دل های مشترک خود را بیان کنند.

اوافزود : روز دانشجو روز استقلال طلبی و آزادیخواهی و ایستادگی نخبگان ملت در برابر استبداد و استکبار است و قطعا" به سال ۳۲ محدود و محصور نمی شود .

خجسته پور یادآورشد: اتفاقی که در سال ۳۲ در فضای سیاه پس از کودتای ۲۸ مرداد روی داد سرآغاز یک جریان بود که در طول تاریخ در مقابل دیدگان نخبگان ، خاصه دانشجویان  و اهل علم قرار دارد  ، روزی که سه قهرمان ما  در مقابل گلوله های استبداد قرار گرفتند تا چراغ  راه مبارزه  با استکبار جهانی شوند.

 او با  اشاره به اینکه قدرتی که نقد نشود قطعا" به استبداد کشیده خواهد شد گفت: بهترین جا برای نقد و نقادی محیط های دانشگاهی است و بهترین فضا نیز همین فضای دانشجویی است که در آن مسئولین بایستی مورد سوال قرار گیرند.

خجسته پور تصریح کرد: سوال از مسئولین باید بر اساس مسئولیتشان باشد نه بیشتر و نه کمتر و از طرف دیگر هیچ مسئولی نباید خود را در مقابل سوال مستثنی بداند  بلکه باید به این نقدها و سوالات افتخار کند.

اوادامه داد: : در نقد باید اعتدال و میانه روی پیشه کرد  زیرا هر چه لحن ملایم تر باشد تاثیر گذارتر خواهد بود  همانگونه که در تعریف و تمجید هم باید میانه رو بود

خجسته پور  یکی از مشکلات امروز جامعه را عدم اجماع بر سر مفاهیم اصلی مانند توسعه و پیشرفت بر شمرد و تاکید کرد: امیدواریم یک اجماع نظر در میان همه گروه هایی که دل در گرو پیشرفت این کشور دارند به وجود بیاوریم و مفاهیم اصلی را  با بهره گیری از مفاهیم دینی و علمی در محیط های دانشگاهی  جامعه پذیر کنیم تا هرگاه دولتی تغییر کرد و دولتی جدید جایگزین شد این مفاهیم دچار تغییر و تحول نشوند.

او با بیان اینکه  باتوجه به آمارها  دست کم نیمی از دانشجویان در 2 دوره انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 به دولت فعلی رای داده اند،گفت:  ولیکن اینکه هیچ فردی از این تعداد طرفدار دولت پشت تریبون قرار نگرفت جای سوال داردلذا  باید دید چه اتفاقی افتاده که دانشجویان موافق نظر دولت حاضر نمی شوند پشت تریبون قرار بگیرندو حتی در حد و جمله ای از عقاید شان دفاع کنند.

خجسته پور با اشاره به حضور زنان در جایگاه مدیریتی خاطر نشان کرد: زنان نیمی از جامعه هستندو یکی از برنامه های دولت دوازدهم تحقق سهم 30 درصدی بانوان در حوزه مدیریت ها بوده است ودر این راستا تاکنون پنج مدیرکل، 6 معاون فرماندار، یک بخشدار و 40 معاون دستگاه های اجرایی  استان را ازمیان بانوان  به کار گرفته شده اند.

معاون سیاسی وامنیتی  استاندارلرستان برلزوم همدلی وهمراهی مردم در برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز