"مدیرکل ستاد بحران لرستان" در گفت وگوبا برنا،مطرح کرد:

وقوع آبگرفتی در معابر وزمین های کشاورزی پلدختر به دلیل بارش های روز گذشته /در بحث سیلاب برای کل شهرستانهای استان آمادگی کامل داریم

۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۱۶:۴۶:۱۶
کد خبر: ۷۸۴۸۲۶
وقوع  آبگرفتی در معابر وزمین های کشاورزی پلدختر به دلیل بارش های روز گذشته /در بحث سیلاب برای کل شهرستانهای استان آمادگی کامل  داریم
"غلامرضا آقامیرزایی" در گفت وگو با برنا گفت:بارش های روز گذشته باعث آبگرفتی در معابر ،زمین های کشاورزی وهمچنین جاده های روستایی در برخی از مناطق پلدختر شده بود .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آقامیرزایی بعد از ظهر جمعه در این گفت وگوبا اشاره به بارش های روز گذشته در استان  ، اظهار کرد: بارندگی های روز پنجشنبه  به شدت  بارش های قبلی نبود ولی در قسمت های از  پلدختر آبگرفتگی هایی در زمینهای کشاورزی و کانالهای آب سطحی  شهر وروستا وهمچنین جاده های روستایی ایجادکرد.

او افزود: همچنین  بارش برف وکولاک منجر به مسدود شدن برخی از محور های استان  در منطقه نور آباد –هرسین،بروجرد –اراک و به میزان خیلی کمتری  در الیگودرز  شده بود که توسط راهداری استان فورا باز گشایی شدوبه افراد نیز خدمات امداد رسانی لازم  توسط نیروهای امداد ونجات استان ارائه داده شد.

آقامیرزایی با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه مدیریت بحران استان در برابر وقوع حوادث گفت: در بحث سیلاب برای کل شهرستانهای استان آمادگی کامل  داریم ولی چون شهرستان پلدختر با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص در پایین دست رودخانه ها از جمله به خاطر عبور رودخانه کشکان  میزان زیادی از آبهای بالادست وارد این منطقه می شوند که باعث شده بیشتر در معرض خطر قراربگیرد.

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه هیچ موردی از آسیب در خصوص بارشهای روز گذشته   نداشته ایم وهنوز خسارتی اعلام نشده است ،گفت: عدم ادامه  تکمیل ساخت  دیوار ساحلی از مشکلات اولیه پلدختر است همچنین  روستاهای حریم رودخانه در این شهرستان  در معرض خطر سیل قرار دارند .

آقامیرزایی از برآورد 160 میلیارد تومانی میزان خسارت از سیلاب اخیر برای شهرستان پلدختر خبردادوگفت:  گزارشات سیل اخیر جمعبندی شده وبه تهران منعکس کرده ایم ولی اینکه ستاد مدیریت بحران این میزان اعتبار را به شهرستان اختصاص دهد اشتباه است بلکه هردستگاه استانی یک وظیفه ذاتی دارد که پیگیر موضوع هستند واینگونه نیست که پولی به ستاد مدیریت بحران استان آمده باشد  وما نیز برویم تمام  آن را دریافت کنیم  ؛جناب استاندار در کانالهای مختلف درحال پیگیری است و یک کانال هم ستاد بحران است که  ما هم در حوزه کاری خودمان پیگیربحث اعتبار برای  خسارت ها  هستیم.

او یادآورشد: همه مجموعه ستاد پای کار بوده و پیگیر بحث خسارت ها واقدامات لازم در جهت مقابله با بحرانها هستند وکوتاهی از ناحیه هیچ دستگاهی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تقدیر از اصحاب رسانه استان گفت: رسانه ها  در موارد خسارت های  حاصل از وقوع بحران های طبیعی  تحلیل های واقع بینانه ومتناسب با چارچوب قانون  ارائه دهند .

او بیان کرد: ارتباط و هم افزایی خوبی بین ستاد مدیریت بحران لرستان با مدیریت بحران های استانهای همجوارمثل  استان اصفهان ،کرمانشاه، ایلام ،خوزستان ، اراک وهمدان وجود دارد و  در زمان وقوع بحران متناسب با مسیرها  با استانهای همجوار هماهنگ هستیم ودرمسیر های مشترک همکاری های لازم  وجوددارد.

آقا میرازیی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در زمان وقوع بحران ،گفت:  مردم اموال و  دارایی های خود مثل زمین کشاورزی ،دامها و... بیمه کنند  و بپذیرند که بیمه مانع کمک دولت نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز