معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه:

حمام حاج‌ شهبازخان کرمانشاه "مرکز خلاق" صنایع‌دستی خواهد شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۴:۳۵:۵۲
کد خبر: ۷۸۶۱۴۴
حمام حاج‌ شهبازخان کرمانشاه مرکز خلاق صنایع‌دستی خواهد شد
تاکنون در کشورهای دیگر چنین مرکزی راه‌اندازی شده است، اما در کشورمان کرمانشاه اولین استانی است که این مرکز را ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پروانه حیدری معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تا پیش از پایان امسال اولین مرکز خلاق صنایع دستی ایران در حمام حاج شهبازخان کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

او افزود: دو سال پیش برنامه راه‌اندازی مرکز خلاق صنایع دستی استان کرمانشاه طرح‌ریزی شده است.

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اصلی راه‌اندازی مراکز خلاق صنایع‌دستی از نظر سازمان یونیدو-سازمان توسعه صنعتی ملل متحد- واقع شدن این مراکز در بناهای قدیمی است.

حیدری ادامه داد: پارسال تیمی متشکل از نمایندگان سازمان یونیدو، وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی بازدیدی از بناهای تاریخی کرمانشاه داشتند که پس از اتمام این بازدیدها حمام حاج شهباز خان را مناسب اجرای این طرح دانستند.

او افزود: پس از تائید سازمان یونسکو، مقدمات تبدیل این حمام به مرکز خلاق صنایع‌دستی کرمانشاه را در دستور کار قرار دادیم.

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون با انتخاب پیمانکار و حضور طراح سازمان یونیدو فازهای اولیه راه‌اندازی این مرکز را در حمام حاج شهبازخان انجام داده‌ایم که این فازها شامل طراحی چیدمان و تامین تجهیزات مورد نیاز بوده است.

حیدری در مورد فعالیت‌ها و بخش‌هایی که این مرکز خواهد داشت، گفت: اصلی‌ترین فعالیت این مرکز توانمندسازی صنایع‌دستی استان کرمانشاه است که این شاخص زیرمجموعه‌هایی همچون کاربردی و به روز کردن صنایع‌دستی، رفع مشکلات برندسازی، طراحی، بسته‌بندی، بازار فروش و انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در حوزه صنایع‌دستی استان کرمانشاه را دارد.

او افزود: درکنار توانمندسازی، بحث آموزش و ورکشاپ صنایع‌دستی بومی استان کرمانشاه هم در این مرکز انجام خواهد گرفت.

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در کشورهای دیگر چنین مرکزی راه‌اندازی شده است، اما در کشورمان کرمانشاه اولین استانی است که این مرکز را ایجاد خواهیم کرد.

حیدری افزود: در تلاشیم پیش از پایان امسال این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز