مشاور وزیر نیرو:

تا مسئله آب حل نشود، شکوفایی حاصل نخواهد شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۰:۵۱:۴۸
کد خبر: ۷۸۶۹۳۰
تا مسئله آب حل نشود، شکوفایی حاصل نخواهد شد
مشاور عالی وزیر نیرو گفت: اگر مشکل آب خراسان رضوی و کلانشهر مشهد را حل کنیم، کلید حل مشکل آب در کشور را به دست آورده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ستار محمودی در مراسم پایانی دومین جشنواره ملی فناوری های آب در مشهد افزود: خراسان رضوی قطب مراکز دانشگاهی و منابع انسانی و مدیریتی است ولی به رغم این نقاط قوت با چالشهای بسیار مواجه است.

وی اظهار داشت: مساله آب از مهمترین چالش ها در این استان است و تا این مساله حل نشود، شکوفایی حاصل نخواهد شد.

وی گفت: 21 سال قبل عملیات اجرایی انتقال آب از سد دوستی آغاز شد و این سد هم اکنون 40 درصد سهم آب مشهد را تامین می کند.

مشاور وزیر نیرو افزود: به دنبال سراب نیستیم، باید به دنبال قابلیتها باشیم ، طرح سد دوستی در 21 سال قبل طرح جسارت آمیزی بود ولی امروز باید برای مشهد فکر اساسی کرد، مشهد نمونه ای از ایران کوچک است.

وی اظهار داشت: در خراسان رضوی و مشهد به برکت وجود حضرت امام رضا (ع) کارهای خوبی در حوزه آب و بازچرخانی آب انجام شده است.

معاون طرح و برنامه دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه فردوسی به سوی تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم در حرکت است.

سعید کیوانفر با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های ارزش آفرین و کارآفرین هستند افزود: وجود مرکز فناوری های پیشرفته در دانشگاه فردوسی ناشی از این برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه امروز در ایران دانشگاه ها جزو مظلوم ترین نهادها هستند اظهار داشت: افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی، بین المللی سازی و ارتقای رتبه دانشگاه در رده های ملی و بین المللی از جهت گیری های اصلی دانشگاه فردوسی مشهد است.

در این مراسم از مدیران و فعالان پیشکسوت حوزه آب از جمله مهندس ستار محمودی مشاور وزیر نیرو و مهندس محمد مقدوری معاون سابق استاندار خراسان رضوی قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز