مرکز ملی هماهنگی حوادث رایانه ای روسیه خبر داد :

بیش از ۴ میلیارد حمله سایبری درطول یک سال

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۲:۴۳:۳۷
کد خبر: ۷۸۷۹۸۶
بیش از ۴ میلیارد حمله سایبری درطول یک سال
معاون مرکز ملی هماهنگی حوادث رایانه ای روسیه اعلام کرد که بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون مورد حمله سایبری به تاسیسات و مراکز اطلاع رسانی حیاتی این کشور در طول یک سال گذشته به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، «نیکلای موراشوف» با بیان این مطلب به روزنامه راسیسکایا گازتا گفته است که تنها حدود 17 هزار مورد از این حملات خطرناک تر از بقیه بودند.

موراشوف یادآوری کرد: تعداد حملات سایبری به مراکز اطلاع رسانی مهم روسیه سال گذشته نصف این رقم بود و حدود دو میلیارد و 400 میلیون حمله ثبت شد که از این تعداد بیش از 12 هزار مورد بسیار خطرناک بود.

به گفته مقام روس، افزایش تعداد حملات سایبری به روسیه با برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور ارتباط مستقیم داشت چرا که بیش از 25 میلیون حمله سایبری به زیرساخت های اطلاع رسانی جام جهانی فوتبال 2018 صورت گرفت.

راسیسکایا گازتا در ادامه مقاله خود به نقل از یوگنیا لیفشیتسا رئیس آژانس امنیت سایبری و عضو کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و مخابرات دومای روسیه نوشت: سالی که گذشت پدیده های جدیدی را در عرصه امنیت سایبری نمایان کرد.

وی افزود: در سال جاری با آزمایش هایی که صورت گرفت اثبات شد که می توان از راه دور و از زمین هر گونه وسیله نقلیه ازجمله خودرو، کشتی و هواپیما را از کار انداخت، ثانیا شمار عوامل زیان رسان اینترنتی با افزایش تجهیزات هوشمند و سطح پایین مصونیت سایبری به شدت افزایش یافته است.

مقام روس همچنین به افزایش سرقت اطلاعات پرسنلی از طریق شبکه اینترنتی و ظهور نسل جدید ویروس های زیان بار به عنوان پدیده های جدید در عرصه سایبری یاد کرد.

روزنامه روسی در ادامه مقاله خود با استناد به تحقیقات شرکت امنیت سایبری کسپرسکی روسیه نوشت: حدود نیمی از شرکت های روسی قصد دارند سرمایه گذاری در عرصه امنیت سایبری را افزایش دهند و 70 درصد پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی گفتند که برنامه پاسخ به حوادث سایبری را در اختیار دارند.

در پایان مقاله خاطرنشان شد: آگاهی شرکت ها از مسائل مربوط به حملات سایبری به کندی پیش می رود و مساله کلیدی کمبود متخصصان امنیت سایبری است و تا پنج سال آینده در روسیه این کمبود به دو میلیون نفر خواهد رسید.

گفتنی است با استناد به اظهار نظر معاون مرکز ملی هماهنگی حوادث رایانه ای روسیه، هر ساعت بیش از 490 هزار حمله سایبری به روسیه می شود و در هر ثانیه روس ها 136 حمله سایبری را ثبت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز