معاون استاندار لرستان:

سرمایه گذاران تولیدات دانش بنیان حتما حمایت می شوند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۸۸۳۴۹
سرمایه گذاران تولیدات دانش بنیان حتما حمایت می شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: سرمایه گذارانی که در تولیدات دانش بنیان استان سرمایه گذاری کنند در زمینه دریافت تسهیلات و زمین حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ گودرز امیری عصر شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه لرستان از شناسایی 17 طرح برتر پژهشی در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها که متقاضی محور هستند در کارگروه پژوهش به تصویب رسیده و قرارداد آنها منعقد شده و در حال اجراست.

وی افزود: کار خوبی که امسال در حوزه پژوهش اصورت گرفت متمرکز شدن اعتبارات بود که در اختیار دبیرخانه دانشگاه لرستان قرار گرفت.

امیری ادامه داد: همچنین با دستور استاندار کمک های فنی اعتباری برای طرح های اولویت دار پیش بینی شده که سود تسهیلات آن نیز از طریق کمک های فنی اعتباری به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: در استان هر کس متقاضی سرمایه گذاری باشد در کمتر از یک هفته مجوز های سرمایه گذاری را مشروط بر تکمیل بودن مستندات دریافت خواهد کرد و اگر با مشکلی نیز در این زمینه روبرو شد این مسئله در کمیته سرمایه گذاری بررسی شده و موانع را در صورت امکان برطرف می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان در خصوص وضعیت فعلی پارسیلون نیز اینگونه توضیح داد: مطالبات اولیه کارکنان پارسیلون از طریق شرکت آتیه دماوند و بانک های عامل پرداخت شد و پس از مدتی با تلاش استاندار موانع قانونی سرمایه گذاری بانک ها در پارسیلون نیز برطرف شد.

وی افزود: هفته گذشته هم بانک ها نمایندگان خود را برای تشکیل کنسرسیوم، شرکت و هیات مدیره به آتیه دماوند معرفی کردند و مشاورانی هم برای تغییر کاربری، احیا و بازسازی و یا هر استفاده دیگری از پارسیلون در نظر گرفته شده است.

امیری اظهار داشت: پیشنهاد مشخص استاندار هم استفاده از این مجموعه در قالب منطقه ویژه اقتصادی است که این هم مانند پیشنهادات دیگر در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه 37 واحد راکد و نیمه راکد استان عملا به بهره برداری رسیده افزود: تمامی مستندات این مسئله موجود و کاملا قابل ارائه است.

امیری اظهار داشت: در بخش تسهیلات روستایی یکهزار و 400 میلیارد ریال سهم استان بود که تا این لحظه بالغ بر یکهزار و 770 میلیارد ریال جذب شده همچنین در بحث اشتغال فراگیر حدود یکهزار و 100 میلیارد ریال جذب اعتبار داشتیم و در بخش رونق تولید نیز 2هزار و 770 میلیارد ریال طرح ثبت نام شده که 600 میلیارد ریال آن پرداخت شده و تعداد زیادی متقاضی هم وجود دارد که در حال بررسی میباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز