معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان،خبرداد:

شناسایی و معرفی ۱۷ پژوهش برتر و شاخص در استان/به دستور استاندار اعتبارات پژوهش در استان متمرکز شده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۳:۴۰:۵۷
کد خبر: ۷۸۸۴۸۰
شناسایی و معرفی ۱۷ پژوهش برتر و شاخص در استان/به دستور استاندار اعتبارات پژوهش  در استان متمرکز شده است
" گودرز امیری" از معرفی ۱۷ پژوهش برتر وشاخص در لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان،؛ امیری امروز  در حاشیه نمایشگاه پژوهش که به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان برپا شده است به خبرنگاران ،اظهار کرد:این نمایشگاه دارای 54 غرفه است که شامل طرح‌های مؤثر پژوهشی و تحقیقاتی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و پژوهشگران می‌شود.

او افزود: طرح‌های پژوهشی و کاربردی موثری در سطح استانی و ملی توسط دستگاه‌های اجرایی یا پژوهشگران و محققین مختلف انجام گرفت.

امیری با بیان اینکه در سال جاری به منظور حمایت از پژوهشگران به دستور استاندار اعتبارات پژوهش متمرکز شده است، تصریح کرد:یک اقدام بسیار مهم در راستای حمایت از پژوهش در استان لرستان، این بوده است که به دستور آقای استاندار، اعتبارات پژوهشی استان متمرکز شده است و در اختیار دبیرخانه یعنی دانشگاه لرستان قرار گرفته است

به گفته او این اعتبارات در اختیار دبیرخانه یعنی دانشگاه لرستان قرار گرفت که با توجه به اولویت‌های استان از میان این طرح‌ها ۱۷ پژوهش برتر و شاخص شناسایی شد.

امیری خاطر نشان کرد: این طرح‌ها تقاضا محور هستند و اجرای آنها برای استان ضرورت دارد که قرارداد منعقد شده و در حال اجرا هستند.

او یادآورشد: قاعدتا کار این است که طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای استان، تجاری‌سازی و کاربردی شده و سپس به مرحله‌ی تولید انبوه برسند

امیری  تولید انبوه این طرح‌ها را نیازمند سرمایه‌گذاری دانست وگفت: سرمایه‌گذارانی که بخواهند در تولید محصولات دانش بنیان اقدام کنند از حمایت لازم برخوردار خواهند شد.

او اضافه کرد: در این راستا پرداخت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های استان به سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف روستایی، اشتغال فراگیر، طرح رونق و... امکان‌پذیر است.

این معاون استاندار لرستان بیان کرد: همچنین کمک‌های فنی اعتباری از طریق استاندار پیش‌بینی شده است و طرح‌هایی که اولویت و ضرورت دارند سود تسهیلات این طرح‌ها از طریق کمکهای فنی اعتباری پرداخت می‌شود.

به گفته او طرح‌های پژوهشی مختلفی برای تجاری سازی و تولید انبوه وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه اقدام کنند.

 گودرزامیری تاکید کرد: بسیاری از طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه از نوع طرح‌های اولویت‌دار، علمی، کاربردی و دانش‌بنیان هستند و بی‌تردید حمایت‌های لازم از این طرح‌ها براساس مشارکت سرمایه‌گذار، صورت خواهد گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز