نهمین نمایشگاه کتاب البرز افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۲۲:۴۶:۵۹
کد خبر: ۷۸۸۶۶۸
نهمین نمایشگاه کتاب البرز افتتاح شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز گفت: نمایشگاه باید به سمتی برود که امکان خرید برای همگان فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری برنا البرز، آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب البرز با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد. نمایشگاه امسال با ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در باغ گلهای شهر کرج حال و هوای تازه ای به خود گرفته است .
دکتر احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،دکتر آشنامدیرکل موسسه نمایشگاه ها، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان زنجان، معاون استاندار و جمعی از فرهیختگان و اصحاب هنر و فرهنگ در این مراسم حضور داشتند . به نظر می رسد، فضای زیبا و با نشاط نمایشگاه فرصت مغتنمی است که می تواند گردشگران و رهگذران کم توجه به مقوله ارزشمند و حیاتی مطالعه را به این سالن بیاورد. در روزگار فقر علاقمندی به خرید ویا مطالعه کتاب ،توجه به روانشناسی و جامعه شناسی مخاطب امری است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.
ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه بااشاره به ساختار جدید برپایی نهمین نمایشگاه گفت: اگر همت شهرداری نبود برگزاری چنین نمایشگاهی برای ما مقدور نمی شد.
مقدم با بیان این که مفتخریم معجزه پیامبر ما کتاب است و پیروان آن رسول این موضوع را جدی می گیرند اظهار کرد: کتاب دارای جایگاه خاصی در بین مردم‌ماست و با توجه به فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است امیدواریم  روز به روز شاهد استقبال از روند کتابخوانی و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در بین مردم باشیم.
ناصر مقدم گفت: متاسفانه امروزه در جامعه شاهد کاهش کتاب و   کتاب خوانی هستیم و  این موضوع دچار  روند رو به کاهشی شده و تیراژ کتابها در کشور ما علی رغم کشورهای دیگر  کاهش داشته است.
وی افزود: با توجه به تحولات اخیر در دنیای رسانه ها و کتابهای الکترونیک و رشد آن در بسیاری از کشورها فرهنگ کتابخوانی همچنان از رشد بالایی برخوردار است در حالی که این مهم در کشور ما تاثیرات مطلبوبی نداشته است. 
این مسوول با اشاره به برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه کتاب البرز بیان کرد: ارایه تخفیف تا ۴۰ درصد به خریداران کتاب برای تمامی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: در بحث مطالعه باید حمایتهای بسیاری از سوی نهادها و حتی مردم صورت پذیرد تا بتوانیم به سمت جامعه ای متعالی حرکت کنیم.
مقدم همچنین ادامه داد: این نمایشگاه از امروز تا ۳۰ آذرماه از ساعت ١٤تا ٢١شب به فعالیت خواهد پرداخت و ۳۰۰ ناشر با ارائه۴۸ هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.
رونمایی از چند جلد کتاب کودکان در افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب البرز از جمله بخش هایی بود که مورد توجه حاضرین در نمایشگاه قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز