استاندار کرمانشاه:

مدیران برای ایجاد اشتغال بعنوان اولویت اول استان وقت بگذارند

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۳۳:۵۶
کد خبر: ۷۸۸۹۳۶
مدیران برای ایجاد اشتغال بعنوان اولویت اول استان وقت بگذارند
استاندار کرمانشاه وضعیت بیکاری در استان را بحرانی دانست و از ایجاد اشتغال به عنوان اولویت اول نام برد و از مدیران خواست برای ایجاد شغل وقت بگذارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: دستگاه های اجرایی باید افراد جویای کار را توجیه کنند که شغل تنها پشت میزنشینی و کار اداری نیست.

او با اشاره به اینکه 123 هزار نفر جویای کار در استان کرمانشاه داریم، گفت: مجموع کارکنان دولت در استان حدود 63 هزار نفر است که به اعتقاد ما 15 درصد این افراد هم اضافی هستند و ما نمی توانیم برای همه بیکاران استان در بخش دولتی شغل ایجاد کنیم.

او بر رفع موانع سرمایه گذاری و جذب سرمایه در استان تاکید کرد و افزود: برخی افراد بدون دریافت تسهیلات بانکی و تنها از محل آورده شخصی خود آماده سرمایه گذاری در استان هستند و تنها نیاز به مشاوره و حمایت دستگاه های اجرایی دارند.

او ظرفیت کرمانشاه در بخش خای مختلف از جمله کشاورزی، خدمات و گردشگری را بالا دانست و گفت: همین ظرفیت ها توان غلبه بر چالش های استان از جمله بیکاری را دارند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود ایجاد اشتغال در استان را نیازمند برنامه ریزی و مدیرانی ریسک پذیر دانست و تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را حمایت کرد و به آنها برای ایجاد اشتغال در استان مشاوره دارد.

بازوند از مدیران خواست نگاه توسعه ای داشته باشند و با کارآفرینان و سرمایه گذاران مذاکره و رایزنی کنند.

او بخش خدمات را یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد اشتغال دانست و افزود: دستگاه های متولی این بخش برای ایجاد شغل برنامه ریزی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال را ایجاد شغل اعلام کرد و گفت: ما به دنبال توزیع و پمپاژ پول نیستیم.

بازوند از کمیته فنی و نظارتی خواست بر روند طرح ها نظارت داشته باشند و طرحی که منجر به ایجاد شغل نشود را نباید برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز