مدیر اجرایی محاسبه ذهنی با چرتکه چهارمحال و بختیاری:

دانش آموزان استان در مسابقات محاسبه ذهنی برتر شدند

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۳۷:۱۷
کد خبر: ۷۸۸۹۳۹
دانش آموزان استان در مسابقات محاسبه ذهنی برتر شدند
مدیر اجرایی محاسبه ذهنی با چرتکه چهارمحال و بختیاری گفت: دو دانش آموز این استان که به مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه (ucmas) راه پیدا کرده بودند، توانستند مقامهای برتر را به خود اختصاص دهند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دانش نادری گفت: در این رقابت ها که به میزبانی مالزی برگزار شد، فاطمه (هستی) میرزایی از بروجن مقام قهرمانی و هلیا صالح پور از شهرکرد مقام نخست مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه را کسب کردند.

وی افزود: 117 دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در این مسابقات با پاسخ به 200 پرسش در مدت 8 دقیقه در سطوح 10 گانه جایگاه نخست دنیا در بین 43 کشور را به دست آوردند.

نادری تصریح کرد: در سال جاری 7 دانش آموز از چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری ucmas (محاسبه ذهنی با چرتکه) اعزام و از این تعداد 2 دانش آموز موفق به دریافت مجوز اعزام به رقابت های کشوری این رشته شدند.

تیم یو سی مس ایران در بیست و سومین مسابقه جهانی محسابه ذهنی و چرتکه ای سال 2018 مالزی با حضور نوجوان از کشورمان توانست در رقابتی سخت و نفس گیر با هزاران شرکت کننده از 43 کشور جهان با کسب بیشترین کاپ مسابقات بین المللی یو سی مس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای) در جایگاه نخست دنیا بایستد.

هم اینک80 کشور دنیا با 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در یو سی مس عضویت دارند.

یو سی مس (محاسبه ذهنی با چرتکه) یا برنامه حساب ذهنی یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال 1993 ابداع شد.

این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور هم زمان می شود.

امسال سومین سال متوالی بود که چهارمحال و بختیاری موفق به اعزام دانش آموزان به این مسابقات شد.

کلمه ucmas مخفف 'Universal Concept Of Mental System' به مفهوم جهانی سیستم حساب ذهنی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز