مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:

آغاز برف و کولاک در کرمانشاه/ مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۸:۴۷:۳۱
کد خبر: ۷۸۹۱۴۴
آغاز برف و کولاک در کرمانشاه/ مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند
شرایط ناپایدار طی صبح امروز سه‌شنبه از شدت بیشتری به ویژه در نیمه‌غربی استان کرمانشاه برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ برف و کولاک در کرمانشاه در راه است، مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند

محمد خسروی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام خبر بالا، افزود: علاوه بر ارتفاعات در نقاط سردسیر استان کرمانشاه هم برف می‌بارد و در گردنه‌های مرتفع احتمال کولاک وجود دارد.

او افزود: هوای استان کرمانشاه طی امروز  تحت تأثیر سامانه‌ای بارشی قرار دارد که به تناوب با وزش باد، بارندگی، احتمال رعد و برق همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شرایط ناپایدار طی صبح  امروز سه‌شنبه از شدت بیشتری به ویژه در نیمه‌غربی استان کرمانشاه برخوردار است.

خسروی ادامه داد: این وضعیت باعث آبگرفتگی معابرعمومی، روان‌ آب‌ها و احتمال سیلاب در برخی معابر خواهد شد.

او افزود: علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها در نقاط سردسیر استان کرمانشاه نیز بارش به شکل برف و در گردنه‌های مرتفع احتمال کولاک وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بابیان اینکه در روز چهارشنبه جز مه صبحگاهی در پاره‌ای از نقاط استان کرمانشاه پدیده خاص دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

خسروی ادامه داد: دو روز پایانی هفته نیز سامانه دیگری سبب بارش باران و برف البته با شدت و گستردگی کمتری ازسامانه فعلی فعال می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط جوی به مسئولان سازمان‌های اجرایی و مردم توصیه می‌شود نسبت به پاکسازی کانال‌ها، آب گذرها، راه‌های خروج آب ساختمان و دهانه پل‌ها اقدام کنند.

خسروی افزود: همچنین مردم از تردد غیر ضرور و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند و رانندگان هم به دلیل لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های برون شهری و مسیرهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی 24ساعت گذشته ازگله با 19درجه سانتگراد گرمترین و کنگاور با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان بودند و دمای هوای شهرستان کرمانشاه نیز بین صفر و 14 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز