مدیرکل بهزیستی لرستان :

فقدان آگاهی های لازم در قشر جوان یکی از معضلات جامعه است / ورزش به تغییر نگرش مثبت جامعه به معلولین کمک می کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۸۹۳۵۴
فقدان آگاهی های لازم  در قشر جوان یکی از معضلات جامعه است / ورزش به تغییر نگرش مثبت جامعه به معلولین کمک می کند
فاطمه زهرا توکلی گفت: دودستگاه ورزش و جوانان و بهزیستی دارای مشترکات زیادی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ توکلی صبح روز سه شنبه درنشست امضای فی مابین تفاهم نامه  دو دستگاه ورزش وجوانان وبهزیستی لرستان که در اداره کل بهزیستی استان صورت گرفت  با بیان اینکه  دستگاه  ورزش وجوانان  و سازمان بهزیستی در رابطه با جامعه هدف دارای وجه اشتراکات زیادی هستند،اظهار کرد: فعالیت های ورزشی در بحث توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی  یکی از موثرترین روش ها محسوب می شود و دستگاه ورزش وجوانان  دراین خصوص  به بهزیستی کمک های  زیادی می کند.

او با بیان اینکه  ورزش در بحث توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی  یکی از موثرترین روشها است ،افزود:  ممکن است باتوجه به هزینه ووقت زیادی که بهزیستی  درمورد بخشی از  جامعه هدف صرف می کند  اتفاقی رخ ندهد  ولی به وسیله  ورزش این اتفاق خواهد افتاد لذا هرچه اداره ورزش وبهزیستی هزینه  وکمک بیشتری از خود نشان دهند باعث می شود که جامعه   معلولین رابه عنوان یک بخش توانمند شده  شناسایی کند.

 او با بیان اینکه جوانان  طیف وسیعی از جامعه هدف بهزیستی را در رنج سنی متفاوت تشکیل می دهند ،یادآورشد:  بحث ورزش یکی از مطالبات نسل جوان جامعه هدف ما  است .

 توکلی ادامه داد: بهزیستی  اعتبارات ورزشی خاصی ندارداما  در دو سال اخیر به بهانه بحث پارا المپیک تلاش کردیم از سرفصل های موجود کمک هایی به ورزشکاران  داشته باشیم.

 مدیرکل بهزیستی لرستان  گفت:  ورزش  هم به مهارت های  جامعه هدف  وهم به تغییر نگرش مثبت جامعه به معلولین کمک می کند  ودر این راستا وظابف بهزیستی دشوار است چون هم باید اقشاررا توانمند کنیم وهم نگرش جامعه را در جهت ایجاد یک نگاه مثبت تغییر دهیم .

توکلی با تاکید براینکه از ظرفیتهای مختلف برای همکاری بیشتر با دستگاه  ورزش وجوانان ازجمله در بحث نشاط استفاده می کنیم ،گفت:  این تفاهم نامه نیز  در راستای تمرکز برجامعه هدف  به امضا  رسیده است.

او فقدان آگاهی های لازم  در قشر جوان را  یکی از معضلات جامعه  عنوان کردوگفت: مسلما  هرچه آموزش ها  فراگیرتر شود آمار آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق پایین می آید.

توکلی با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه باب تعامل برای  بهزیستی باز شده است،گفت: از این لحاظ از دستگاه ورزش وجوانان به خاطر امضای این تفاهم نامه فی مابین تشکر می کنیم   چون برخی از دستگاه ها از انجام مصوبات وتعامل با بهزیستی اجتناب می کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای مداخلات موثر خود در جامعه هدف  نگاه حمایتی وتخصصی دارد ، خاطر نشان کرد: برای برگزاری  کارگاه ها  و آموزش های مهارتی در بحث ازدواج مشکلی نداریم ونیروهای توانمدی در این حوزه  برای همکاری داریم .

خبر: جودکی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز