مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

مطالبه ‌گری در حوزه محیط زیست در جامعه تقویت شود/تاکید برنقش دانشجویان در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی جامعه

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۳۸:۵۴
کد خبر: ۷۸۹۴۳۴
مطالبه ‌گری در حوزه محیط زیست در جامعه تقویت شود/تاکید برنقش دانشجویان در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی جامعه
مهرداد فتحی‌بیرانوندگفت: محیط زیست مرز جغرافیایی نمی ‌شناسد و باید نگاه به محیط زیست یک نگاه جهانی و کلی باشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ فتحی بیرانوند در نشست دانشجویان منطقه هفت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در خرم آباد، اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که همواره در حوزه محیط زیست فعالیت‌ های خوبی دارد جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان این نهاد است.

او  موضوع آب، ریزگردها، خشکسالی و کاهش تنوع زیستی را از جمله چالش های زیست محیطی دانست که در اثر بی توجهی به محیط زیست در گذشته به وجود آمده اند.

فتحی بیرانوند  با بیان اینکه امروزه با مباحث و چالش‌های زیادی در حوزه محیط زیست مواجه هستیم، تصریح کرد: دستگاه ‌ها و ارگان‌ های دولتی به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و نیاز به حمایت مردم دارند.

او بیان کرد: محیط زیست مرز جغرافیایی نمی ‌شناسد و باید نگاه به محیط زیست یک نگاه جهانی  و کلی باشد و نباید در این حوزه به صورت جزیره ای عمل کرد.

فتحی‌ بیرانوند یکی از راه های حفاظت و حراست از محیط زیست را   نهادینه کردن فرهنگ زیست‌ محیطی در جامعه دانست وگفت دانشجویان می‌توانند در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشند.

او ادامه داد: برای صیانت از محیط زیست نیاز به همت جمعی و هدف مشترک داریم و باید مطالبه ‌گری در حوزه محیط زیست در جامعه تقویت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان دانشجویان را فعال و پیشرو در تمامی مسائل به خصوص محیط زیست برشمرد ویادآورشد: این قشر جامعه در دهه ‌های اخیر همیشه در اطلاع ‌رسانی به حوزه‌ های مختلف موثر عمل کرده است و اکنون نیز باید با برگزاری کلاس‌ های آموزشی در مورد محیط زیست دغدغه را به سطح جامعه برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز