رئیس دانشگاه کردستان:

دانشگاه کردستان به دنبال کیفی سازی و تقویت بستر های علمی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۵۹:۰۷
کد خبر: ۷۸۹۵۶۱
دانشگاه کردستان به دنبال کیفی سازی و تقویت بستر های علمی است
رئیس دانشگاه کردستان گفت: همزمان با افزایش سرانه دانشجویی در این دانشگاه بدنبال کیفی سازی و تقویت بسترهای علمی بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، فردین اخلاقیان در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان که در محل دانگشاه کردستان برگزار شد، گفت: در سال ۵۷ بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در کل کشور وجود داشت که اکنون با تلاش هایی که صورت گرفت اکنون بیش از چهار میلیون نفر دانشجو در کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به رشد علم در کشور، عنوان کرد: اوایل انقلاب در زمینه پژوهشی کمتر از هزار مقاله وجود داشت درحالیکه در سال گذشته بیش ۵۰ هزار مقاله معتبر بین المللی در کشور وجود داشته و نشان می دهد که آموزش عالی در کشور رشد بسیاری داشته است.

او با بیان اینکه مقاله نشان دهنده فعالیت دانشگاه ها است، گفت: هدف علم در خدمت بودن مردم و کمک به جامعه است.

اخلاقیان گفت: دانشگاه ها به سه دسته آموزشی یا نسل یک آموزشی و پژوهشی نسل دو و آموزشی، پژوهشی و کار آفرینی نسل سه و دانشگاه های مسئولیت پذیر تحت عنوان نسل چهار تقسیم می شوند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه اشتغال به وزارت علوم مربوط نمی شود، اظهار داشت: وزارت علوم موظف است که نیرو های توانمند و خوبی را تربیت کنند و اگر اشتغال برای آنان وجود نداشته باشد به این وزارتخانه مربوط نمی شود.

او با بیان اینکه دانشگاه ها باید در خدمت مردم باشد، افزود: دانشگاه ها باید در صورت توان به بررسی مشکلات کشور و راه کار های آن بپردازند و در صورت توان مشکلات جهانی را مورد توجه قرار دهند.

به گفته او، دانشگاه کردستان تنها دانشگاه استان است که بودجه دولتی را در اختیار دارد و وظیفه سختی بر دوش این دانشگاه است.

اخلاقیان گفت: آموزش عالی ایران یکی از بهترین نحو آموزش ها در ۴۰ سال گذشته بوده و پیش از آن نیز تلاش های بسیاری از تاسیس دارالفنون شکل گرفته و در دوره جمهوری اسلامی پایه های خود را محکم کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به پایین بودن سرانه درآمدی در کردستان، استقبال دواطلبان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه دولتی را چشمگیر دانست و گفت: همزمان با افزایش سرانه دانشجویی در این دانشگاه بدنبال کیفی سازی و تقویت بسترهای علمی هم بوده‌ایم.

او به وابستگی دانشگاه های کشور به خارج تا 40 سال پیش اشاره کرد و افزود: امروز با توسعه علمی کشور، بیشتر دانشگاه های ایران خودکفا شده و رشته های مورد نیاز را دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز