استاندارکرمانشاه:

۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن مستاجران در نظر گرفته شده است

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۲:۳۵
کد خبر: ۷۹۰۳۷۰
۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن مستاجران در نظر گرفته شده است
اگر قرار باشد زمین برای مستاجران به صورت توافقی خریداری شود حاشیه‌ساز می‌شود و بدون شک رانت در آن به وجود خواهد آمد و طبق قول رئیس جمهور زمین توسط دولت خریداری می‌شود و در اختیار مستاجران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست بازآفرینی شهری با حضور استاندار  کرمانشاه و مدیران استانی در استانداری تشکیل شد.

50

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست بر لزوم تعیین تکلیف زمین مستاجران زلزله‌زده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پایان بازسازی این مناطق سال ۹۸ است باید تکلیف زمین مشخص شود.

او افزود: در طرح مسکن امید ابهاماتی وجود دارد که لازم است بررسی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: ظرف مدت ۱۰ روز برنامه اجرایی ساخت ۲۷۴۶ واحد که سهم بازآفرینی استان کرمانشاه است بدون هیچ ابهامی به ستاد بازآفرینی ارائه شود.

بازوند ادامه داد: اگر این طرح اصلاح نشود خروجی کار یک نوع مسکن مهر و نیمه کاره را در استان کرمانشاه رقم خواهد زد، و لازم است در اسرع وقت توزیع شهرستانی این طرح آماده و به فرمانداران ابلاغ شود تا استارت کار زده شود.

او در باره ساخت زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن اظهارداشت جهت انجام این کار نامه رئیس سازمان را قبول نداریم باید مصوبه هیئت مدیره را ارائه دهید و حداقل تا یکماه آینده این مورد تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به تامین زمین برای مستاجران زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: در این خصوص برای خرید زمین ۲۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تا کنون وزارت راه و شهرسازی نسبت به این کار اقدامی انجام نداده است.

بازوند ادامه داد: اگر قرار باشد زمین برای مستاجران به صورت توافقی خریداری شود حاشیه‌ساز می‌شود و بدون شک رانت در آن به وجود خواهد آمد و طبق قول رئیس جمهور زمین توسط دولت خریداری می‌شود و در اختیار مستاجران قرار خواهد گرفت.

او افزود: واحدهای تخریبی در شهر سرپل‌ذهاب ۶۳۰۰ واحد بود که در حال حاضر۴۰۰۰ واحد بیشتر از این میزان ساخته شده است و حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ پروانه ساخت صادر شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: ۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن مستاجران در نظر گرفته شده است و وزارت راه باید هرچه سریع‌تر تکلیف زمین مستاجران را روشن کند چرا که قرار است تا پایان سال ۹۸ روند بازسازی مناطق زلزله به پایان برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز