مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

شهرداری فعالیتی برای تسهیل و تسریع در احداث پروژه تله‌کابین کرمانشاه انجام نداده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۱۸:۱۴
کد خبر: ۷۹۲۱۴۰
شهرداری فعالیتی برای تسهیل و تسریع در احداث پروژه تله‌کابین کرمانشاه انجام نداده است
تاکنون سرمایه‌گذاری قطعی برای اجرا "تله‌کابین" پای کار نیامده است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلیل بالایی سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت قطعی برای احداث تله‌کابین در کرمانشاه اعلام آمادگی نکرده است.

او افزود: نبود ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصلی‌ترین عاملی که طی دهه‌های گذشته مانع از اجرای پروژه تله کابین در کرمانشاه است.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: هرچند که اتاق بازرگانی از آمادگی برخی سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه گردشگری خبر داده، اما تاکنون سرمایه‌گذاری قطعی که طرحی آماده، مصوب و مطالعه شده برای احداث تله‌کابین کرمانشاه داشته باشد، به میراث فرهنگی استان مراجعه نکرده است.

بالایی باتاکید بر اینکه هر طرح و پروژه‌ای برای احداث تله کابین در کرمانشاه باید توسط میراث فرهنگی مورد بررسی و تائید قرار گیرد و گفت: در طرح پیشین که برای احداث تله‌کابین کرمانشاه مطرح می‌شد، این پروژه در حریم مجموعه تاریخی تاق‌بستان قرار می‌گرفت، لذا با آن طرح مخالفت کردیم، اما در طرحی که اخیراً مطرح می‌شود، احداث تله‌کابین در محدوده پارک کوهستان مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: از آنجایی که طرح جدید خارج از حریم تاریخی تاق‌بستان است ما با آن مخالفتی نداریم و نظر مساعد خود را در این رابطه به سازمان میراث فرهنگی کشور نیز اعلام می‌کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: از سوی دیگر اگر بخواهیم از نظر فنی احداث تله‌کابین در محدوده پارک کوهستان را مورد بررسی قرار دهیم، این امر کاملاً قابل تحقق و امکان پذیر است.

بالایی ادامه داد: درحال حاضر ما با طرح احداث تله‌کابین در محدوده پارک کوهستان موافق هستیم، اما اگر طرحی دیگر ارائه شود که در حریم تاق‌بستان واقع شود، قطعاً با آن مخالفت خواهیم کرد.

او در ادامه از کوتاهی شهرداری کرمانشاه طی سال‌های گذشته در احداث پروژه تله‌کابین به عنوان یک پروژه گردشگری انتقاد کرد و افزود: از حدود 20 سال پیش که بحث احداث تله‌کابین در کرمانشاه مطرح شد، شرکتی تحت عنوان شرکت "تله‌کابین" در شهرداری شکل گرفت تا به عنوان مجری این پروژه اقداماتی همچون تملک زمین مورد نیاز و طراحی پروژه را انجام دهد، اما متاسفانه طی دو دهه گذشته این شرکت عملاً هیچ فعالیتی برای تسهیل و تسریع در احداث پروژه تله‌کابین کرمانشاه انجام نداده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز